وزیر کشور لبنان دستور شناسایی عوامل درگیری در بیروت را صادر کرد

وزیر کشور لبنان دستور شناسایی عوامل درگیری در بیروت را صادر کرد
يکشنبه 24 آذر 1398 - 16:39

«ریا الحسن» وزیر کشور لبنان امروز (یکشنبه) به فرماندهی نیروهای نظامی و امنیتی این کشور دستور داد، تحقیق فوری برای شناسایی عوامل اصلی درگیری های دیروز و شنبه شب خیابان های بیروت را آغاز کنند.

العالم ـ لبنان

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، خانم الحسن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان درگیری هایی که دیشب در میدان و خیابان های نزدیک به مجلس ملی لبنان و دیگر خیابان های غرب و شرق بیروت میان معترضان و نیروهای ضد شورش و ارتش این کشور روی داد، ده ها نفر از دو طرف مجروح شدند که باید عوامل اصلی آن مسئولیت درگیریها را بپذیرند و پاسخ دهند.

وی در این بیانیه نسبت به ورود عناصر مشکوک برای به انحراف کشاندن اعتراض و تجمع مسالمت آمیز مردم لبنان هشدار داد و تاکید کرد: عده ای هستند که مایلند برای اهداف سیاسی، موج سواری کنند و میان تظاهرکنندگان و نیروهای ارتش و امنیتی که در صدد حمایت از معترضان هستند، درگیری و تنش به وجود آورند.

الحسن از جوانان معترض خواست، هشیار باشند و اجازه ندهند عده ای ، مطالبات برحق و قانونی آنان را به نفع خواسته های شخصی، مصادره کنند.

به گزارش ایرنا، دهها جوان معترض لبنانی در پنجاه و هشتمین روز از آغاز اعتراضات در این کشور، شنبه شب در میادین و مناطق مرکزی، غربی و شرقی بیروت تجمع کردند، با نیروهای ارتش و پلیس امنیت داخلی لبنان درگیر شدند و به طرف آنان سنگ پرتاب کردند که این درگیری ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

هم چنین امروز شماری از افراد ناشناس با بمب های دست ساز ( کوکتل مولوتف) به دفاتر محلی حزب سنی «المستقبل» به رهبری «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی و حزب مسیحی «جریان آزاد ملی» به رهبری «جِبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان، در منطقه عکار در شمال این کشور حمله کردند و این دفاتر را آتش زدند.

پربیننده ترین خبرها