چه کسی برای عراق نسخه نویسی می کند؟

چه کسی برای عراق نسخه نویسی می کند؟
يکشنبه 24 آذر 1398 - 21:06

عراق همچنان منتظر اعلام  نام فردی به عنوان نخست وزیر برای کشور است ، درمقابل نیز تظاهرکنندگان در میادین حضور دارند و تا الان با هر اسم اعلام شده از سوی  تشکل های سیاسی مخالفت می کنند .

العالم نظرکده

این در حالی است که کارشناسان سیاسی نیز نسبت به ایجاد خلا قانونی پس از نزدیک شدن به مهلت تعیین شده برای انتخاب نخست وزیر هشدار داده و اعلام کردند کسانی که در صدد چنین چیزی هستند به شدت از حقیقت دور هستند و می خواهند همه سنگینی بار نخست وزیر را بر اساس ماده 81 بر دوش رئیس جمهوری عراق بیندازند زیرا این ماده مبتنی بر این است که در صورت خالی ماندن پست نخست وزیری به هر دلیل رئیس جمهوری باید د وظایف وی را انجام دهد.

برخی تحلیلگران نیز تظاهرات میدان التحریر در مرکز بغداد را خودجوش توصیف کردند که بدون رهبری بوده و هیچ اتحادی با یکدیگر ندارند از اینرو تقریبا بعید است که ازمیدان التحریر نخست وزیری بیرون بیاید افزون بر آن ،شمار زیاد افراد نفوذی است که با سازمان های جامعه مدنی و با هزینه امریکا، عربستان و امارات همکاری دارند.که کشتارها و ترورهای اخیر از جمله کشتن هیثم، بهترین دلیل بر آن است.

آنها هم چنین هشدار دادند پدیده جدیدی در عراق در حال بروز است که دو دهه گذشته وجود نداشت و آن نیزبي اعتبار كردن مرجعیت و متزلزل کردن جایگاه آنان است.

از سویی برخی گروههای سیاسی خارجی فعال و مخالف و مسموم وجود دارند و از سوی دیگر اکثریت کسانی که در تظاهرات شرکت کردند نوجوانان و از کاربران فیس بوک بودند که مستقیما زیر نظر گروههای خارجی هستند از این رو کسانی که درتظاهرات شرکت کردند نمی دانند به کجا میروند و اساسا چه می خواهند ؟

کارشناسان هم چنین اعلام داشتند این سخنان نه سخن تظاهرکنندگان و نه تشکل های سیاسی است بلکه اظهارات دستان پشت پرده یعنی دولت آمریکاست که حضورنظامی دارد و می توان در اظهارات پامپئو وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان آمریکایی دید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها