حدود ۹۰۰ آواره سوری از لبنان و اردن به کشورشان بازگشتند

حدود ۹۰۰ آواره سوری از لبنان و اردن به کشورشان بازگشتند
دوشنبه 25 آذر 1398 - 20:58

مرکز موسوم به «استقبال و اسکان آوارگان در سوریه» امروز (دوشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در۲۴ ساعت گذشته، ۸۸۲ آواره سوری با عبور از مرزهای لبنان و اردن با سوریه توانستند خود را به کشورشان برسانند.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مرکز در اطلاعیه خود آورده است که ۳۸۶ آواره سوری با عبور از دو گذرگاه «یابوس» و «تلکلخ» در مرز لبنان با سوریه توانستند خود را به کشورشان برسانند. ۴۹۶ آواره دیگر نیز با عبور از گذرگاه مرزی «جابر- نصیب» در مرز اردن و سوریه به میهن خود بازگشتند.

۷۱۵ نفر از این افراد را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

جمعیت سوریه پیش از آغاز بحران این کشور در ۲۴ اسفند سال ۱۳۸۹ حدود ۲۳.۵ میلیون نفر اعلام شده بود که با یورش گروه‌های تروریستی به این کشور و طی سال‌های گذشته نزدیک به ۱۲ میلیون نفر از این جمعیت آواره شهرهای مختلف این کشور و کشورهای ترکیه، مصر، لبنان، اردن و همچنین اروپا شدند.

در ماه‌های اخیر با بازگشت ثبات و آرامش به سوریه شمار زیادی از آوارگان سوری به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگشته و هم اکنون دولت سوریه اقدام به ارسال امکانات، بازسازی راه‌ها، اصلاح شبکه برق و آب و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی در مناطق آزاد شده از دست تروریست‌ها کرده تا شرایط برای بازگشت آوارگان سوری مهیا شود.

تاکنون نزدیک به ۶ میلیون آواره سوریه به دنبال بازگشت امنیت و نابودی تروریست‌ها از سوی ارتش این کشور و آزادی بیش از ۸۰ درصد از خاک آن به خانه و کاشانه خود بازگشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها