جریان ملی آزاد لبنان خواستار تشکیل دولت نجات ملی شد

جریان ملی آزاد لبنان خواستار تشکیل دولت نجات ملی شد
سه شنبه 26 آذر 1398 - 08:47

جریان ملی آزاد لبنان به رهبری "جبران باسیل" وزیر پیشین امور خارجه لبنان در کابینه "سعد الحریری" دوشنبه شب از تمام طرف‌ها و گروه‌های لبنانی خواست که بدون وقت‌کشی، یک دولت نجات ملی پاکدست تشکیل دهند.

العالم- لبنان

به گزارش شبکه المیادین لبنان، در بیانیه این حزب آمده است: میشل عون رییس جمهوری لبنان به درخواست حریری، رایزنی با نمایندگان را به تعویق انداخته است.

جریان ملی آزاد لبنان در ادامه آورده است: با توجه به عمق بحران و حساس بودن شرایط، از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که از وقت‌کشی دست بردارند.

این بیانیه اضافه می‌کند: از تمام گروه‌ها می‌خواهیم که با تشکیل یک دولت نجات ملی تأثیر گذار مرکب از وزیران دارای صلاحیت و پاک دست موافقت کنند.

این حزب اعلام کرد که بار دیگر از جریان الحریری می‌خواهیم که هرچه سریعتر فردی که صلاحیت وی را تأیید می‌کند، برای تصدی نخست وزیری انتخاب کند.

جریان ملی آزاد لبنان در پایان اعلام کرد: برای تشکیل کابینه و وزیران با صلاحیت، باید با ریس جمهوری و فراکسیون‌های پارلمان لبنان مشورت صورت گیرد.

درخواست حزب باسیل درحالی صورت می‌گیرد که روز دوشنبه رایزنی ۱۲۶ نماینده مجلس با رییس جمهوری برای معرفی نامزد نخست وزیری لبنان به خاطر درخواست الحریری برای مشورت با مقام‌های سیاسی به روز پنجشنبه این هفته به تعویق افتاد.

این دومین باری است که جلسه‌ی مشورتی عون و نمایندگان پارلمان لبنان به تعویق می‌افتد و قرار بود این جلسه، ۱۸آذر برگزار شود که به دلیل انصراف برخی از نامزدها، به دوشنبه موکول شده بود.

هرچند گفته شده ممکن بود در جلسه دیروز دوشنبه یک زن تکنوکرات که در امور مالی و اقتصادی تخصص دارد نامزد نخست وزیری شود اما همچنان الحریری شانس نخست برای تصدی این پُست است.

براساس قرائن و شواهد، به احتمال زیاد الحریری روز پنجشنبه رای موافق ۶۵ تا ۷۰ نماینده (اکثریت نمایندگان) از مجموع ۱۲۶ نماینده پارلمان را به دست خواهد آورد و دولت تکنو - سیاسی، ترکیبی از شخصیت‌های سیاسی و فن سالاران را تشکیل خواهد داد.

جنبش اعتراضی مردم لبنان، دیروز دوشنبه وارد شصتمین روز خود شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها