آغاز رزمایش مشترک روسیه و سوریه در دریای مدیترانه + فیلم

سه شنبه 26 آذر 1398 - 11:10

نیروهای دریایی روسیه و سوریه در دریای مدیترانه رزمایش خود را به صورت مشترک آغاز کردند.

العالم - سوریه

نیروی دریایی روسیه به همراه نیروی دریایی سوریه، رزمایش مشترک خود را در دریای مدیترانه آغاز کردند.

رئیس مرکز پایگاه دریایی روسیه در «طرطوس» سوریه در جمع خبرنگاران گفت که «انتخاب بندرگاه طرطوس به عنوان محلی برای رزمایش، اتفاقی نیست».

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مسئول روس گزارش داد که علت انتخاب، این بوده که «کشتی‌های جنگی روسیه در نزدیکی سواحل سوریه، نقشی مهم در مبارزه با تروریسم بین‌المللی دارند».

وی تأکید کرد که موشک‌های «کالیبر» روس چندین بار (از همین جا) مواضع تروریست‌ها را در سوریه هدف قرار دادند.

این مسئول روس خاطر نشان کرد که پایگاه طرطوس، محل اصلی تجهیز تسلیحاتی چند گروه در سوریه است و این مسئله باعث شده که آموزش خدمه کشتی و یگانهای ساحلی، ضروری شود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل، بخش شرقی دریای مدیترانه به عنوان منطقه رزمایش مشترک انتخاب شد، تأکید کرد، نیروهای پایگاه طرطوس در رزمایش شناورهای اثر سطحی روس و جنگنده‌های پایگاه حمیمیم و مین روب‌های وابسته به نیروی دریایی روسیه در این رزمایش حضور خواهند داشت.

«الکساندر یولداشف» فرمانده روسی رزمایش مذکور هم گفت که این رزمایش بر اساس یک پیش‌زمینه علمیاتی واحد برگزار می‌شود.

یولداشف تأکید کرد که نیروهای حاضر در کشتیهای نیروهای دریایی روسیه و سوریه در دریای مدیترانه از سلاح توپخانه استفاده خواهند کرد و رزمایش مشترکی خواهند داشت.

وی همچنین گفت که در ساحل نیز یگانهای دفاعی، اقدامات مربوط به مقابله با پهپادها و مبارزه با گروههای مسلح غیر قانونی را تمرین می‌کنند.

این فرمانده روس در پایان خاطر نشان کرد، هدف از این مانورها افزایش تعامل بین نیروهای مسلح سوریه و روسیه برای مبارزه با گروههای تروریستی است که موجب افزیش همکاری بین دو کشور خواهد شد.

شبکه «زوزدا» وابسته به وزارت دفاع روسیه فیلم زیر را از رزمایش مذکور منتشر کرده است:

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها