تلاش تروریست های داعش برای سلطه مجدد بر شرق سوریه

تلاش تروریست های داعش برای سلطه مجدد بر شرق سوریه
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 17:03

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» نزدیک به مخالفان دولت این کشور روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که عناصر تروریستی داعش طی درگیری های خشونت آمیز با نیروهای ارتش سوریه در حومه دیرالزو ر واقع در شرق سوریه، برخی مناطق را به کنترل خود درآوردند.

العالم ـ سوریه

پایگاه خبری «دیده بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، مدعی شده که عناصر داعش شب گذشته (سه شنبه) به مواضع ارتش سوریه در حومه دیرالزور به شدت حمله کردند و توانستند به پیشروی های میدانی قابل ملاحظه ای دست یابند.

بنابر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، عناصر داعش به مواضعی در منطقه «الشولا» در جنوب شهر دیرالزور حمله کردند و به شدت با نیروهای ارتش سوریه درگیر شدند.

این منبع نزدیک به مخالفان سوریه مدعی شد که تروریست ها توانستند مناطق وسیعی را تحت کنترل خود درآورند. اما، هنوز منابع رسمی سوریه این خبر را تایید نکرده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در نوامبر گذشته نیز از افزایش فعالیت عناصر باقی مانده از داعش در دیرالزور خبر داده بود.

عناصر باقی مانده داعش به صورت پراکنده در بخش هایی از شرق سوریه حضور دارند.

از سوی دیگر، ائتلاف آمریکایی علیه داعش دوم اذرماه اعلام کرد که عملیاتی علیه این گروه تروریستی در شهر دیر الزور انجام داده است.

خبرنگار روسیا الیوم نیز پیشتر اعلام کرده بود که یگان هایی از ارتش آمریکا و انگلیس به سمت مناطق نفتی سوریه در دیرالزور حرکت کرده و در این منطقه به عنوان یکی از راهبردهای واشنگتن برای ماندن در سوریه، اقدام به گشت زنی کردند.

به گزارش ایرنا، تلاش مجدد عناصر باقی مانده از تروریست ها برای قدرت یابی در سوریه در حالی است که فروردین سال جاری هم واشنگتن و هم منابع رسمی سوریه از اعلام شکست رسمی و پایانی داعش در این کشور خبر داده بودند.

اما تشدید ناامنی ها در منطقه به ویژه عراق که در همسایگی سوریه قرار دارد و خبرهایی از فعالیت های مجدد تروریست ها در این کشور منتشر شده، به نظر می رسد که زمینه را برای ظهور و بروز مجدد داعشی ها در سوریه آماده کرده است.

پربیننده ترین خبرها