خزعلی: عادل عبدالمهدی هزینه مخالفت با درخواست ترامپ را می‌دهد/ عصائب الحق در مورد دخالت خارجی در تظاهرات هشدار داده بود

خزعلی: عادل عبدالمهدی هزینه مخالفت با درخواست ترامپ را می‌دهد/ عصائب الحق در مورد دخالت خارجی در تظاهرات هشدار داده بود
جمعه 29 آذر 1398 - 07:06

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق علت استعفای نخست‌وزیر این کشور به دنبال تظاهرات اخیر را آمریکا دانست و گفت که عبدالمهدی هزینه مخالفت خود با درخواست ترامپ را می‌‌دهد.

العالم - عراق

شیخ «قیس الخزعلی»، دبیر کل عصائب اهل الحق عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که آمریکا پشت پرده فشارها برای استعفای «عادل عبد المهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور عراق است.

او شامگاه پنجشنبه در مورد تظاهرات اخیر در عراق گفت که عصائب الحق از پیش اطلاعاتی داشت و هشدار داده بود که «اراده خارجی» وجود دارد که به دنبال سوء استفاده از کمبود و یا نقص در خدمات عمومی در عراق است تا اوضاع این کشور را به هم بریزد.

خزعلی گفت: «آمریکا به دنبال این است که نظام سیاسی در عراق را تغییر داده و نخست‌وزیر را عوض کند تا نخست‌وزیری بر سر کار بیاید و موافق طرح "معامله قرن" باشد. به این معنا که با اسکان فلسطینی‌ها در غرب عراق موافقت کند».

دبیر کل عصائب اهل الحق ادامه داد:‌ «آمریکا از کشورهای عربی خلیج [فارس] پول می‌خواهد و از عراق نفت. ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از طریق واسطه‌ها پیامی به عبدالمهدی فرستاد مبنی بر اینکه او باید در مقابل بازسازی عراق، نیمی از ذخایر نفت این کشور را به آمریکا بدهد که نخست‌وزیر عراق با این درخواست ترامپ مخالفت می‌کند و او (عبدالمهدی) هزینه این مخالفت خود را (استعفا از نخست‌وزیری) می‌دهد».

شیخ قیس خزعلی گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اینکه لبنان و عراق همواره بی‌ثبات باشند، هماهنگی دارند و این مسئله، راز نیست و خود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به آن اعتراف کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها