تداوم پیشروی ارتش سوریه در ادلب؛ 3 روستای دیگر آزاد شد

تداوم پیشروی ارتش سوریه در ادلب؛ 3 روستای دیگر آزاد شد
جمعه 29 آذر 1398 - 09:50

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در جنوب شرق ادلب توانست روستاهای «ربیعة»، «الخربة» و «شعرة» را آزاد کند.

العالم- سوریه

ارتش سوریه شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) پس از بمباران هوایی گسترده مواضع تروریست‌ها، عملیات خود را در محور جنوبی استان ادلب (شمال غرب سوریه) آغاز کرد.

یک منبع میدانی حاضر در ریف ادلب گفت که نیروهای ارتش سوریه ظهر امروز در جنوب شرق ادلب موفق شدند پیشروی تازه‌ای در این محور داشته باشند.

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» به نقل از این منبع گزارش داد که ارتش سوریه توانست روستاهای «ربیعة»، «الخربة» و «شعرة» را آزاد کند.

در حال حاضر ارتش سوریه به شدت در جنوب شرق ادلب با عناصر گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «اجناد القوقاز» درگیر است.

عملیات زمینی ارتش سوریه، با پشتیبانی عملیات هوایی روسیه و سوریه آغاز شد. البته جنگنده‌های سوری و روس از سه روز پیش، آتش تهیه به روی مواضع تروریست‌ها و مسیرهای امدادرسانی آنان می‌ریختند.

عملیات هوایی مقدماتی که از چند روز گذشته آغاز شد و به اهداف خود دست یافته است؛ به گونه‌ای که مسیرهای امدادرسانی تروریست‌ها و مراکز ثقل حضور آنان در جنوب و جنوب شرق ادلب، هدف قرار گرفته است.

یک منبع میدانی نیز با بیان اینکه عملیات زمینی ارتش سوریه برای آزمودن «خط مقدم دفاعی تروریستها» آغاز شده است، تصریح کرد، بیشتر درگیریها در جنوب ادلب با عناصر النصره و اجناد القوقاز بوده است.

ارتش سوریه تا نیمه شب گذشته به عملیات خود ادامه داد و موفق شد شهر «ام جلال» را در جنوب شرق ادلب آزاد کند. ام جلال، مهمترین خط مقدم دفاعی عناصر اجناد القوقاز در جنوب شرق ادلب به ویژه معره النعمان است که ارتش سوریه آن را آزاد کرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها