موافقت پارلمان انگلیس با طرح پیشنهادی جانسون برای برگزیت/ خروج از اتحادیه اروپا تا تاریخ 31 ژانویه

موافقت پارلمان انگلیس با طرح پیشنهادی جانسون برای برگزیت/ خروج از اتحادیه اروپا تا تاریخ 31 ژانویه
جمعه 29 آذر 1398 - 19:37

اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس روز جمعه به برنامه پیشنهادی نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

در نخستین رأی‌گیری پارلمان جدید انگلیس درباره برنامه پیشنهادی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، اکثریت نمایندگان موافقت خود را با برنامه پیشنهادی جانسون مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا حداکثر تا تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن) اعلام کردند.

در این رأی‌گیری که بعد از ظهر روز جمعه به وقت محلی انجام شد، 358 نفر از نمایندگان به برنامه پیشنهادی بوریس جانسون برای برگزیت رأی مثبت دادند و 234 نماینده نیز مخالفت خود را با آن ابراز داشتند.

به گزارش تسنیم؛ بوریس جانسون از طرفداران جدی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، اما در دوره قبلی پارلمان به خاطر نداشتن اکثریت لازم، تلاش‌هایش برای خارج کردن هرچه زودتر انگلیس از اتحادیه اروپا بی نتیجه مانده بود.

نخست‌وزیر انگلیس گفته است که تصویب لایحه توافق برگزیت یک طلوع تازه برای انگلیس است. جانسون وعده داده است که بلافاصله پس از تصویب لایحه خروج، مذاکره با کشورهای دیگر را برای عقد توافق های تجاری آغاز خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها