آخرین وضعیت آلودگی هوا در تهران

آخرین وضعیت آلودگی هوا در تهران
شنبه 30 آذر 1398 - 12:34

کیفیت هوای شهر تهران با شاخص 119 در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد. افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

العالم-ایران/اقتصادی

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که با تدوام وضعیت پایدار جو، برغلظت آلاینده‌ها افزوده شده و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد وضعیت نامطلوب کیفیت هوا و آسمان غبارآلود تا ساعات بعدازظهر استمرار داشته باشد. این شرایط تا اواخر وقت شنبه ادامه داشته و با افزایش حجم ترافیک و تجمع ذرات معلق، کیفیت هوای پایتخت در محدوده شرایط ناسالم (به ویژه برای گرو‌های حساس) قرار خواهد گرفت، هرچند با احتمال افزایش نسبی و موقتی سرعت باد در ساعات پایانی شنبه تا حدی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

در ساعات اولیه روز یکشنبه (1 دی 98) شرایط نامطلوب در بیشتر مناطق پایتخت برقرار خواهد بود که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش تردد خودروها است. در طی روز نیز مشابه روز گذشته، برقراری جو آرام و پایدار سبب تجمع آلاینده‌ها شده و بنابراین در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم کیفیت هوا (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) پیش‌بینی می‌شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها