جانسون بهبود مناسبات لندن - مسکو کار دشواری است

جانسون بهبود مناسبات لندن - مسکو کار دشواری است
يکشنبه 1 دی 1398 - 12:03

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به‌تازگی در انتخابات کشورش پیروز شده اعلام کرده است که خواهان توسعه روابط تجاری با روسیه است اما به دلیل وجود مشکلاتی در روابط دو کشور، بهبود این مناسبات کار دشواری خواهد بود.

العالم ـ اروپا

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری تاس روسیه، جانسون که به استونی سفر کرده، در مصاحبه ای با رسانه ملی این کشور گفت که لندن به دنبال بهبود روابط د زمینه های گوناگون با مسکو به ویژه در حوزه تجاری و اقتصادی است.

جانسون افزود: من نیز مانند بسیاری از مردم اروپای غربی که همیشه امیدوار به بهتر شدن روابط با روسیه هستند، همواره به بهبود روابط با مسکو امیدوارم".

به گزارش تاس، نخست وزیر انگلیس با یادآوری ماجرای «اسکریپال» گفت: ما خواهان روابط تجاری بهتر و تجارت بیشتر با روسیه هستیم، اما به دلیل مشکلاتی که بر روابط دو کشور سایه افکنده، روند بهبود روابط دو جانبه همیشه ناامیدکننده بوده است.

نخست وزیر انگلیس از قضیه سالزبری و گفت و گوی مسکو و لندن در این خصوص یاد کرد.

به گزارش ایرنا، سرگئی اسکریپال، جاسوس انگلیس و یولیا ، دخترش در ماه مارس گذشته در شهر سالزبری انگلیس مسموم شدند. طرف انگلیسی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده سمی دست داشته است اما مسکو این اتهام را قویا رد می کند. به دنبال اقدام انگلیس ، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری، دیپلمات های روس را اخراج کنند. روسیه این اتهامات را قاطعانه رد می کند.

جانسون در جریان سفر به استونی، ضمن دیدار با همتای استونیایی خود، با سربازان انگلیسی در پایگاه نظامی تاپا در خارج از پایتخت استونی ملاقات کرد. 850 سرباز بریتانیایی در این پایگاه مستقر هستند تا سر گروه نبرد ناتو در استونی، به همراه سربازانی از استونی، فرانسه و دانمارک باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها