ترکیه: آمریکا نیاز بیشتری به آنکارا دارد

ترکیه: آمریکا نیاز بیشتری به آنکارا دارد
يکشنبه 1 دی 1398 - 14:55

سفیر ترکیه در آمریکا گفت که قانون‌گذاران آمریکایی تصور می‌کنند ترکیه به آمریکا نیاز دارد در صورتی که اینطور نیست بلکه واشنگتن نیاز بیشتری به آنکارا دارد.

العالم - ترکیه

«سردار قلیچ» سفیر ترکیه در آمریکا با اشاره به نقش ترکیه در انجام عملیات‌های آمریکا در غرب آسیا، گفت که واشنگتن نیاز بیشتری به آنکارا دارد.

سفیر ترکیه در واشنگتن به خبرگزاری «آناتولی» گفت، قانون‌گذاران آمریکایی تصور می‌کنند که ترکیه به آمریکا نیاز دارد و قرار است هر کاری که آمریکا بخواهد، ترکیه انجام دهد، «اما اینطور نیست. ترکیه هیچ نیازی به آمریکا ندارد؛ متحدان ناتو «روابط متقابل» دارند.

قلیچ افزود: ترکیه کشوری است که آمریکا برای انجام عملیات‌‌های خود در غرب آسیا به آن نیازمند است، بنابراین «ترکیه و آمریکا به طور یکسان به یکدیگر نیاز دارند، چه بسا آمریکا به ترکیه احتیاج بیشتری دارد.»

وی با اشاره به اینکه تهدید تحریم‌ها یک رویکرد بسیار نادرست است،گفت، قانون‌گذاران آمریکا از این لوایح سود می‌برند و با این اقدامات خود به روابط ترکیه و آمریکا آسیب می‌رسانند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه لایحه بودجه دفاعی را امضا کرد که چندین بخش آن ضد ترکیه بود. از طرفی وزارت خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدام، کنگره آمریکا را به سوءاستفاده از لایحه بودجه نظامی سال آینده این کشور برای پیشبرد اهداف ضد ترکیه‌ای متهم کرد.

روابط آمریکا و ترکیه در ماه‌های گذشته به واسطه مجموعه متعددی از اختلافات به شدت پرتنش شده و حتی رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده است که ممکن است اقتصاد ترکیه را «نابود» کند. آمریکا همچنین ترکیه را از برنامه تولید مشترک جنگنده «اف-۳۵» کنار گذاشته و جنگنده‌های فروخته‌شده به این کشور را هم تحویل نداده است. در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که آنکارا اخراج نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی «اینجرلیک» را بررسی می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها