واکنش معاون اردوغان به احتمال افزایش تحریم‌های آمریکا

واکنش معاون اردوغان به احتمال افزایش تحریم‌های آمریکا
شنبه 30 آذر 1398 - 01:26

معاون رئیس جمهور ترکیه روز جمعه گفت که تهدیدات آمریکا به تحریم‌های بیشتر، آنکارا را به تولید داخلی بیشتر تشویق می کند.

العالم - ترکیه

«فؤاد اوکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه روز جمعه به تهدیدات آمریکا به تحریم بیشتر آنکارا واکنش نشان داد.

به گزارش آناتولی،‌ وی گفت: «کسانی که ما را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه تهدید می‌کنند و جنگنده‌های اف 35 را تحویل نمی‌دهند باید درک کنند که تهدیداتشان ما را به افزایش تولید داخلی تشویق می‌کند.»

اوکتای در واکنش به تهدیدات اتحادیه اروپا به دلیل عملیات حفاری ترکیه در شرق دریای مدیترانیه نیز گفت که این تحریم‌ها از نظر ترکیه هیچ ارزشی ندارند.

در اواخر ماه نوامبر ترکیه اعلام کرد که یادداشت تفاهمی با دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس) جهت تعیین مناطق نفوذ دریایی بین دو کشور امضاء کرده است. همزمان یادداشت تفاهم دیگری نیز در راستای همکار‌های امنیتی و نظامی دوجانبه امضاء شد.

امضای این تفاهمنامه در حالی که ترکیه مشغول حفاری در آب‌های قبرس شمالی است، می‌تواند بحران میان ترکیه و قبرس یونانی را تشدید کند.

دولت‌های مصر و قبرس می‌گویند که تفاهمنامه ترکیه با دولت مستقر در طرابلس، آزادی عمل نا محدودی برای آنکارا در دریای مدیترانه در پی دارد.

ترکیه در سال‌های گذشته حضور نظامی خود را گسترش داده و اجرای راهبرد حضور حداکثری در منطقه را در پیش گرفته است. از شمال عراق و سوریه تا دریای مدیترانه و خلیج عدن، شاهد حضور نیروهای ترکیه‌ای است.

پربیننده ترین خبرها