سهیل الهندی، از رهبران حماس:

حماس مبارزه را با سنگ شروع کرد و به موشک رسید

دوشنبه 2 دی 1398 - 08:51

سهیل الهندی، از رهبران جنبش حماس گفت: حماس از زمان تشکیل خود در سال 1987 جان فشانی های زیادی برای آرمان فلسطین کرده است، این جنبش با سنگ و مقاومت در مقابل اشغالگران پا گرفت و مثل بقیه ملت فلسطین شهدا بسیاری را در انتفاضه اول تقدیم کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

سهیل الهندی، در گفتگو با برنامه "ضیف و حوار" شبکه العالم گفت: حماس یک جنبش عقیدتی است که بر اساس مبانی اسلامی شکل گرفته است و جهاد را به عنوان تنها وسیله مقابله با اشغالگران و بیرون راندن آنها از سرزمین مقدس ما برگزیده است و در این مسیر فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است و در هر زمان و هر مکانی و در هر شرایطی به خط سیر خود ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: این جنبش پیشرفت های تکنیکی و تغییرات بنیادین بسیاری را شاهد بوده است؛ مبارزات خود را با پرتاب سنگ آغاز کرد سپس کوکتل مولوتوف و پس از آن اسلحه، جای سنگ را گرفتند و امروز، پیشرفت چشمگیری در زمینه فعالیت نظامی شاهد بوده است.

الهندی در پاسخ به سؤالی درباره طرح بازنگری در جنبش حماس در سی و دومین سالگرد تأسیس آن گفت: حماس یک جنبش پویاست که پیوسته در حال نقد و اصلاح خود است.

وی یاد آور شد: اصول و مبانی این جنبش کاملا روشن و قطعی است؛ به عنوان مثال به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی یا چشم پوشی از حق بازگشت و قدس و اسرا هیچ جایی در گفتمان حماس ندارد و این امر جزء اصول و مبانی ثابت ماست.

الهندی تصریح کرد: با این حال به عنوان یک واقعیت سیاسی حماس، انعطاف بسیار زیادی از خود نشان می دهد و منشور سیاسی 2017 این جنبش گواهی جدی بر این مدعاست.

پربیننده ترین خبرها