یک هیأت سعودی برای رفع اختلافات به کویت می‌رود

یک هیأت سعودی برای رفع اختلافات به کویت می‌رود
دوشنبه 2 دی 1398 - 10:04

یک روزنامه کویتی نوشت که هیأت عالی رتبه سعودی به منظور امضای توافق درباره ازسرگیری تولید نفت در منطقه مورد اختلاف دو کشور، به کویت سفر می‌کند.

العالم - عربستان سعودی

یک مسئول امور نفت کویت گفت که هیأت عالی‌رتبه سعودی به ریاست «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی سعودی به کویت می‌آید.

روزنامه کویتی «الأنباء» بدون اشاره به نام این مسئول به نقل از او افزود که ترتیبات مربوط به امضای توافقنامه ترسیم مرزها به منظور ازسرگیری تولید نفت در دو میدان الخفجی و الوفره در سریع‌ترین زمان ممکن، در حال اجراست.

به گفته این مسئول کویتی، توافقنامه مذکور پس از حدود پنج سال وقفه در تولیدات منطقه مذکور، فردا سه‌شنبه امضا خواهد شد.

وی گفت که پس از پایان امور سیاسی و فنی به نفع دو کشور و امضای توافقنامه، آغاز تولیدات در این منطقه را کویت اعلام خواهد کرد.

تعطیلی میادین نفتی مشترک کویت و عربستان در منطقه حایل به خصوص دو میدان الخفجی و الوفره به مشکلی برای این دو کشور عضو اوپک تبدیل شده است و مسئولان دو کشور از چند ماه پیش در تلاش برای حل آن هستند.

میدان الخفجی اکتبر ۲۰۱۴ بنا به تصمیم عربستان سعودی که گفته می‌شود به دلیل پاره‌ای عوامل زیست محیطی بوده است و میدان الوفره نیز در ماه می ۲۰۱۵ بسته شد.

تولیدات این دو میدان پیش از تعطیلی به طور متوسط روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز بود که به صورت مساوی بین کویت و عربستان تقسیم می‌شد و میدان الوفره توسط شرکت آمریکایی «شفرون» و شرکت نفت خلیج کویت و میدان الخفجی نیز توسط شرکت نفتی آرامکو عربستان اداره می‌شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها