فائز السراج: لیبی چاره‌ای جز درخواست کمک نظامی از ترکیه ندارد/ دولت لیبی چاره‌ای جز درخواست کمک نظامی از ترکیه ندارد

فائز السراج: لیبی چاره‌ای جز درخواست کمک نظامی از ترکیه ندارد/ دولت لیبی چاره‌ای جز درخواست کمک نظامی از ترکیه ندارد
دوشنبه 2 دی 1398 - 19:13

رئیس شورای دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد: توافقنامه لیبی با ترکیه مغایر قوانین بین‌المللی نیست.لیبی چاره‌ای جز درخواست کمک نظامی از ترکیه ندارد.

العالم - لیبی

فائز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در گفتگو با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» اعلام کرد: مخالفان توافقنامه ما با ترکیه می‌توانند برای اعتراض به دادگاه‌ها و قوانین بین‌المللی متوسل شوند.

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در این باره گفت: منتقدان از خود بپرسند اگر جای ما بودند چکار می‌کردند و چه جایگزینی داشتند. لیبی مستقل و دارای حق امضای توافقنامه با دیگر کشورهاست. دولت لیبی چاره‌ای جز درخواست کمک نظامی از ترکیه ندارد. توافقنامه لیبی با ترکیه مغایر قوانین بین‌المللی نیست.

وی در ادامه افزود: دولت لیبی متهم به به واردات تانک و پهپاد از ترکیه شده است، اما سوال این است که شما چه انتظاری داشتید؟ لیبی و پایتخت آن با نابودی و اشغالگری مواجه است. آیا دولت ما باید در قبال این خونریزی‌ها بی تفاوت باشد؟

گفتنی است شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه ۲۷ نوامبر امسال به منظور دفاع از حقوق دو کشور طبق قوانین بین المللی دو توافقنامه دریایی و همکاری امنیتی و نظامی امضا کردند.

به گزارش آناتولی، این توافقنامه مطابق با قوانین بین المللی از جمله مفاد مربوط به کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریایی است و مانع انجام هرگونه رفتار خودسرانه در قلمرو آبی لیبی و ترکیه در مدیترانه خواهد شد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها