سازمان ملل بر تحقیقات بی‌طرفانه در قتل خاشقچی تاکید کرد

سازمان ملل بر تحقیقات بی‌طرفانه در قتل خاشقچی تاکید کرد
سه شنبه 3 دی 1398 - 05:25

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: دبیرکل همچنان خواستار تحقیقات مستقل و بیطرفانه در خصوص قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی است.

العالم - عربستان سعودی

«استفان دوجاریک» روز دوشنبه در نشست خبری خود این مطالب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که آیا دبیرکل درباره محکومیت پنج نفر از عوامل قتل جمال خاشقچی به اعدام که بدون محاکمه علنی انجام شد، نظری دارد؟

وی افزود: در وهله اول به عنوان یک اصل اساسی همچنان علیه مجازات اعدام ایستاده ایم. ما به گزارش های امروز توجه می کنیم که هشت نفر به جرم قتل خاشقچی در دادگاه ریاض محاکمه و محکوم شده اند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: آقای گوترش(دبیر کل) همچنان بر لزوم تحقیقات مستقل و بیطرف در مورد این قتل تاکید می کند تا از بررسی کامل و پاسخگویی در مورد نقض حقوق بشر در این پرونده اطمینان حاصل شود.

وی ادامه داد: دبیرکل همچنین بر تعهد سازمان ملل متحد در تامین آزادی بیان و محافظت از روزنامه نگاران و همچنین مخالفت دیرینه با مجازات اعدام بار دیگر تاکید می کند.

مقامات سعودی روز یکشنبه اعلام کردند دادگاه ریاض، پنج نفر از عوامل قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد و آگاه به اسرار خاندان سلطنتی را که سال گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول مثله کردند، به اعدام محکوم کرده است.

این در حالی است که این دادگاه ها علنی نبوده و نامی از آمر اصلی این جنایت هم برده نشده است.

پربیننده ترین خبرها