تلاش کویت و عربستان برای حل اختلافات بر سر میدان مشترک نفتی

تلاش کویت و عربستان برای حل اختلافات بر سر میدان مشترک نفتی
سه شنبه 3 دی 1398 - 10:48

از سرگیری تولید از میادین نفتی خفجی و وفرا در منطقه بی طرف بین عربستان و کویت، عرضه جهانی نفت را افزایش نخواهد داد چون کویت و عربستان، هر دو تابع سهمیه تولید شان طبق قرارداد اوپک هستند.

العالم _ عربستان سعودی

کویت و عربستان به زودی تولید از دو میدان نفتی را که در منطقه بی طرف بین دو کشور قرار دارد آغاز می‌کنند.

خالد الفاضل، وزیر نفت کویت در یک کنفرانس خبری گفت:« ما امیدواریم تا پایان سال جاری میلادی همه چیز مشخص شود و به شرایط معمول بازگردد».

این گزارش آخرین اطلاعات در مورد تلاش کویت و عربستان برای ازسرگیری تولید از منطقه بی طرف است. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که اوپک و متحدانش قرارداد کاهش تولید را تمدید و میزان کاهش را تشدید کرده اند.

دو میدان نفتی خفجی و وفرا در این منطقه بی طرف تا 2015 روزانه نیم میلیون بشکه نفت تولید می کردند. تفاوت های عملیاتی و بدتر شدن روابط دو جانبه باعث توقف تولید از این میادین شد. رابطه این دو کشور زمانی رو به وخامت گذاشت که عربستان بدون مشورت با کویت قرارداد با چرون برای میدان نفتی وفرا را تجدید کرد.

سال گذشته پس از اینکه آمریکا از متحدانش در خلیج فارس خواست تولید را برای پایین آوردن قیمت نفت افزایش دهند، مذاکراتی در مورد از سرگیری تولید از این میادین صورت گرفت. در سپتامبر 2018 گزارش شد که این دو کشور در فکر آغاز تولید از این منطقه در بحبوحه افزایش قیمت نفت و نگرانی خریداران بزرگ نفت هستند.

گزارش ها در سال جاری میلادی مبنی بر این بوده که مذاکرات آغاز شده اند. خالد الفالح وزیر نفت سابق عربستان اعلام کرده بود که امیدوار است تمام مسائل مربوط به این میادین نفتی تا پایان 2019 حل شوند.

به گفته منابع، از سرگیری تولید از میادین نفتی خفجی و وفرا عرضه جهانی نفت را افزایش نخواهد داد چون کویت و عربستان، هر دو تابع سهمیه تولید شان طبق قرارداد اوپک هستند. با این وجودف هر خبری در مورد آغاز تولید از این میادین بر قیمت نفت تاثیر می گذارد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها