نتانیاهو طرح ساخت 3000 واحد جدید در کرانه باختری را پیش می‌برد

نتانیاهو طرح ساخت 3000 واحد جدید در کرانه باختری را پیش می‌برد
چهارشنبه 4 دی 1398 - 10:59

منابع صهیونیستی می‌گویند نخست‌وزیر این رژیم پیش از انتخابات درون‌حزبی لیکود، از تصمیم خود برای پیشبرد طرح ساخت چند هزار واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین سخن گفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در حال پیشبرد طرحی برای ساخت سه هزار واحد جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری است.

به نوشته نشریه «اسرائیل هیوم» نتانیاهو شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که به‌زودی طرحی برای ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی و منطقه جدید صنعتی در منطقه کرانه باختری (و اراضی خصوصی فلسطینیان)‌ را پیش خواهد برد.

بر این اساس، نتانیاهو قرار است این طرح را در عرض دو هفته برای تصویب به کمیته عالی برنامه‌ریزی برای شهرک‌سازی‌ها ارائه کند.

در همین حین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار با یک تیم میان-وزارتخانه‌ای برای بررسی موضوع الحاق «دره اردن» به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی فلسطین را لغو کرد.

این در حالی است که دیوان کیفری بین‌المللی چند روز پیش از قصد خود برای تحقیق درباره نقض حقوق فلسطینی‌ها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

به نوشته اسرائیل هیوم، این دیدار قرار بود در روز شنبه برگزار شود که در آخرین دقیقه و بعد از بیانیه «فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی درباره تحقیقات گسترده علیه رژیم صهیونیستی، لغو شد.

این تصمیم نتانیاهو در آستانه برگزاری انتخابات داخلی حزب وی (لیکود) اتخاذ شده که قرار است سرنوشت رئیس لیکود را مشخص کند. این انتخابات روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

این در حالی است که در چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی فراتر از مرزهای ایجادشده پس از جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی را غیرقانونی خوانده و رژیم صهیونیستی را هم «نیروی اشغالگر» توصیف کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها