انتقاد دوباره ترامپ از دموکرات‌ها به دلیل استیضاح

انتقاد دوباره ترامپ از دموکرات‌ها به دلیل استیضاح
چهارشنبه 4 دی 1398 - 13:15

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از ارسال پیام کریسمس برای نیروهای آمریکایی، به انتقاد از رویکرد دموکرات‌ها در جریان تحقیقات استیضاحش پرداخت.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» بلافاصله پس از تبریک کریسمس به سربازان آمریکایی، از رفتار دموکرات‌ها با خود در جریان تحقیقات استیضاح انتقاد کرد و گفت دموکرات‌ها با او غیرعادلانه رفتار کردند اما در مجلس سنا این جمهوری‌خواهان هستند که آن‌گونه مناسب ببینند، جلسه محاکمه او را برگزار خواهند کرد.

بر اساس قوانین آمریکا، سنا باید جلسه‌ای شبیه به یک محاکمه برای ترامپ برگزار کند که در آن سناتورها نقش هیات منصفه را خواهند داشت.

«نیویورک تایمز» در این باره نوشت: ترامپ در جدیدترین واکنشش نسبت به جلسه محاکمه در مجلس سنا در حالی‌که سعی کرده حمایت از خودش را خواسته جمهوری‌خواهان نمایش دهد گفت: «این مسئله به مک‌کانل مربوط است و ما اکثریت را دراختیار داریم (در سنا) و اکنون آنان (دموکرات‌ها) انتظار کار فوق‌العاده‌ای از جانب او برای خودشان دارند.»

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود علاقه دارد جمهوری‌خواهان دفاع تمام عیاری از عملکرد او در حضور شاهدان در سنا انجام دهند (مسئله‌ای که مورد پذیرش جمهوری‌خواهان نبود و به محاکمه سیرک‌گونه تشبیه شد) اما روز گذشته اعلام کرد هر تصمیمی را که مک‌کانل بگیرد می‌پذیرد. او در حالی‌که تلاش دموکرات‌ها برای تأثیرگذاری بر سنا را به شدت مورد انتقاد قرار داد در تمجید از مک‌کانل گفت: «وی بسیار باهوش است، مرد خوبی است و بسیار منصف است.»

هفته گذشته پس از استیضاح ترامپ توسط مجلس نمایندگان، مک‌کانل این استیضاح را شتاب زده‌ترین، بی دقت‌ترین و غیرمنصفانه ترین استیضاح در تاریخ آمریکا خواند و گفت: «خشم جناحی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان رویه‌ای زهرآگین برای آینده به وجود آورده است.»

فارس

پربیننده ترین خبرها