حماس در واکنش به اظهارات «عباس»: انتخابات نیاز به اجازه تل‌آویو ندارد

حماس در واکنش به اظهارات «عباس»: انتخابات نیاز به اجازه تل‌آویو ندارد
چهارشنبه 4 دی 1398 - 16:51

جنبش حماس در کنفرانسی خبری اعلام کرد، برگزاری انتخابات در قدس نیازی به اجازه رژیم صهیونیستی ندارد و باید این موضوع را بر رژیم مذکور تحمیل کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز (سه شنبه) از مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات سراسری فلسطین در قدس شریف خبر داد و گفت که تنها مانعی که او را از صدور حکم برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین بازداشته، مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در شهر قدس همزمان با غزه و کرانه باختری است.

جنبش فلسطینی حماس امروز در کنفرانسی خبری در واکنش به اظهارات عباس اعلام کرد، انتخابات بدون مشارکت قدس انجام نخواهد شد و محمود عباس برای صدور فرمان ریاستی اصلا نباید منتظر اجازه رژیم صهیونیستی باشد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، «صلاح البردویل» عضو ارشد حماس اعلام کرد، انتخابات نه بدون قدس و نه با التماس از رژیم اشغالگر. هیچ فلسطینی بدون قدس به پای صندوق رأی نخواهد رفت اما بدون اجازه اشغالگر و با تحمیل کردن (این موضوع) به او.

البردویل افزود، حماس از صحبت‌های عباس برای گرفتن اجازه از رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در قدس شگفت‌زده شده و این یک شوک بزرگ برای همه ملت فلسطین است.

وی در ادامه به تبدیل انتخابات در قدس به یک «درگیری سیاسی، میدانی و مردمی» و تحمیل این انتخابات به رژیم صهیونیستی در این شهر فراخواند.

البردویل قدس را پایتخت ابدی فلسطین خواند و افزود: تأکید می‌کنیم انتخابات در قدس خط قرمز است.

حماس در نامه خود به «حنا ناصر» رئیس کمیته مرکزی انتخابات فلسطین تأکید کرده به رژیم صهیونیستی اجازه تعطیلی روند انتخابات را نمی‌دهد و منتظر اجازه این رژیم نمی‌نشیند.

پیشتر «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی حماس اعلام کرده بود، اینکه رئیس تشکیلات خودگردان صدور فرمان ریاستی برای انتخابات را مشروط به موضع تل‌آویو برای انتخابات در قدس کرده، یعنی ممکن است فرمان مذکور هیچ زمانی صادر نشود.

فارس

پربیننده ترین خبرها