آیا عربستان در مختومه کردن پرونده خاشقچی موفق بود؟

آیا عربستان در مختومه کردن پرونده خاشقچی موفق بود؟
چهارشنبه 4 دی 1398 - 17:01

تحلیلگران سیاسی تاکید کردند که عربستان با صدور احکام اخیر در پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی، اجماع بین المللی را نادیده گرفته است.

العالم ـ عربستان سعودی

به گفته این تحلیلگران، ترکیه و کشورهای اروپایی و حتی برخی طرف های متعدد در امریکا مانند کنگره به جز دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور، در خصوص پرونده قتل خاشقچی و احکام صادره، مواضعی ضد سعودی اختیار کردند؛ بنابراین اقدام عربستان نوعی نادیده گرفتن اجماع بین المللی به شمار می آید.

پژوهشگران سیاسی اظهار داشتند که علت مخالفت ترامپ با اجماع بین المللی در خصوص قتل خاشقچی، فقط پول و ائتلاف با عربستان است.

فعالان بین المللی در عرصه حقوق بشر نیز بر این باورند که این احکام به مثابه اعدام دوباره خاشقچی و دلیلی محکم بر نبود عدالت در عربستان است.

فعالان حقوق بشر تاکید کردند که احکام صادره، پرونده قتل خاشقچی را مختومه نمی کند بلکه هر زمان که فرصت بازخواست عربستان برای جامعه بین المللی فراهم گردد، این پرونده بار دیگر مطرح خواهد شد.

این فعالان خاطرنشان کردند که احکام صادره در قتل خاشقچی یک نمایش مضحک که ساخته و پرداخته دادگاه های عربستان است و اساسا اینها دادگاه نیستند؛ بلکه ابزاری قضایی برای اجرای دستورات نهاد اجرایی عربستان است.

پربیننده ترین خبرها