«البرغوثی» از داخل زندان نامزد انتخابات فلسطین می‌شود

«البرغوثی» از داخل زندان نامزد انتخابات فلسطین می‌شود
چهارشنبه 4 دی 1398 - 17:59

یک مسئول فلسطینی از تصمیم «مراون البرغوثی» اسیر در بند رژیم صهیونیستی برای نامزدی انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«حاتم عبدالقادر» عضو شورای انقلابی جنبش فتح فلسطین روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که «مروان البرغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و اسیر در بند رژیم صهیونیستی قصد دارد در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان شرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، رسانه‌های فلسطینی از عبدالقادر نقل کردند که «نامزدی البرغوثی در انتخابات ریاستی فلسطین قطعی است».

عبدالقادر بر لزوم نامزدی فقط یک نفر(نه بیشتر) از جنبش فتح تاکید کرد و گفت که البرغوثی در صورت عدم کاندیداتوری محمود عباس، بیشترین شانس را خواهد داشت.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیروز (سه‌شنبه) از مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات فلسطین در قدس خبر داد و گفت که تنها مانعی که او را از صدور حکم برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین بازداشته است، مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در شهر بیت المقدس همزمان با غزه و کرانه باختری است.

رئیس تشکیلات خودگردان در سخنانی به مناسبت عید میلاد مسیح در کلیسای شهر بیت لحم در کرانه باختری افزود: همه گروه‌های فلسطینی با آنچه ما موافق بودیم موافقت کردند، اما فقط یک مانع بسیار مهم وجود دارد و آن هم برگزاری انتخابات در قدس است.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: رژیم اشغالگر خواهان برگزاری انتخابات در قدس نیست و ما می‌گوییم انتخابات برای مردم قدس باید در خود شهر قدس برگزار شود و اگر این موافقت حاصل شود حکم برگزاری انتخابات را صادر خواهیم کرد .

در آخرین انتخابات فلسطین که مربوط به سال ۲۰۰۶ می‌شود، حماس توانست با کسب ۷۶ کرسی از مجموع ۱۳۲ کرسی پارلمانی پیروز شود. در واکنش به این پیروزی، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا از پذیرفتن نتایج انتخابات سر باز زدند و اعلام کردند که با جنبش حماس همکاری نخواهند کرد و به بهانه تروریستی بودن این جنبش تحریم‌هایی علیه آن اعمال کردند.

جنبش فتح نیز نه تنها از پذیرفتن نتایج انتخابات سرباز زد و اجازه نداد حماس، حکومت خود را با وجود برگزاری انتخابات دموکراتیک و سالم تشکیل دهد، بلکه به عناصر امنیتی و کارمندهای خود نیز دستور داد تسلیم حکومت و دولت جدید نشوند.

مروان البرغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و نماینده پارلمان فلسطین از محبوبیت زیادی در میان فلسطینیان برخوردار است. رژیم صهیونیستی البرغوثی را در سال ۲۰۰۲ به اتهام همکاری وی در یک عملیات استشهادی، به حبس ابد محکوم کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها