ناشنیده هایی درباره روابط آیت الله سیستانی و امام خمینی (ره)

ناشنیده هایی درباره روابط آیت الله سیستانی و امام خمینی (ره)
چهارشنبه 4 دی 1398 - 21:21

"شبانه به همه خطبه های امام خمینی قدس سره گوش می کردم، رادیوی کوچکی داشتم، و به کتابخانه ام در طبقه بالای خانه می رفتم و بعد از اخبار ساعت 8 که خطبه های امام خمینی (قدس سره) را پخش می کرد، به خطبه های ایشان گوش می کردم."

العالم - عراق

شیخ ناصرالدین انصاری قمی محقق و پژوهشگر تاریخ علما و ترجمه، که استاد مطالعات عالی در حوزه علمیه قم است، جزئیات دیدارش با آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر دینی را روایت می کند.

شیخ ناصرالدین انصاری قمی (در یک فایل صوتی) می گوید: روزی با گروه های در نجف اشرف با سید علی سیستانی دیدار کردم.

از آیت الله سیستانی پرسیدم: آقای من، چند سال در کلاس درس مرحوم امام خمینی (قدس سره) در قم شرکت داشتید؟

آیت الله سیستانی بلند شد، ایستاد و گفت: «در آغاز باید به احترام مرحوم آیت الله خمینی (قدس سره) بایستم. شما نمی دانید که امام خمینی (ره) چه کار بزرگی انجام داده اند، ما که در این جا در چنگال صدام محاصره شده بودیم، ارزش کار امام خمینی را درک کرده و می کنیم. شبانه به همه خطبه های امام خمینی قدس سره گوش می کردم، رادیوی کوچکی داشتم، و به کتابخانه ام در طبقه بالای خانه می رفتم و بعد از اخبار ساعت هشت که خطبه های امام را پخش می کرد، به خطبه ها گوش می کردم.»

حضرت آیت الله سیستانی افزود: آیا خطبه ای از امام خمینی را به یاد می آورید که گفته بودند: «یکی از تجار تهران به نزد یکی از ائمه جماعت در منطقه ایشان آمده بود و به او گفته بود این سخنی که تو می گویی، از قرآن نیست، بلکه سخنانی است که از خودت درآوردی و عمل شما با سخنانتان فرق می کند ... که همه حاضران با شنیدن این کلام متاثر شدند و به گریه افتادند.»

سپس آیت الله سیستانی سخنش را ادامه داد و گفت: اکنون شما در ایران هستند، پس به شکلی در زندگی خود رفتار کنید که بین حرف و عمل شما فرقی نباشد. من در کلاس درس ایشان در قم به مدت حدودا دو سال شرکت کردم، پس از آن ، به نجف اشرف آمدم.

پربیننده ترین خبرها