واکنش وزیر انرژی روسیه به تحریم آمریکا علیه انتقال گاز به اروپا/ خط لوله گاز جریان شمالی۲ به رغم تحریم های واشنگتن احداث خواهد شد

واکنش وزیر انرژی روسیه به تحریم آمریکا علیه انتقال گاز به اروپا/ خط لوله گاز جریان شمالی۲ به رغم تحریم های واشنگتن احداث خواهد شد
پنج‌شنبه 5 دی 1398 - 16:27

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ به رغم تحریم های امریکا تکمیل خواهد شد.

العالم ـ اروپا

الکساندر نوواک روز پنجشنبه به شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا درباره توقف احداث خط لوله جریان شمالی ۲ گفت: سخن گفتن در این مورد که شرکت «آلسیاس» (شرکت سازنده بخش دریایی خط لوله جریان شمالی۲) نمی تواند کار احداث خط لوله را بپایان برساند، زودهنگام است.
وی افزود: این شرکت عملیات احداث خط لوله جریان شمالی ۲ را متوقف کرد برای اینکه ریسک تحریم ها را از بین ببرد و از وزارت دارایی آمریکا توضیح خواسته است.
وزارت دارایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تحریم‌هایی را در مورد شرکت‌های مشارکت کننده در طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ و جریان ترکیه وضع کرد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که به عنوان پاسخ به تحریم های آمریکا علیه خط لوله جریان شمالی ۲، روسیه ممکن است فهرست اتباع آمریکایی را که سفر آنها به روسیه ممنوع شده است، گسترش دهد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است که روسیه تحریم های جدید آمریکا در مورد طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ و خط لوله جریان ترکیه را بدون پاسخ نمی گذارد.
فاز نخست این خط لوله به آلمان که ۱۲۲۲ کیلومتر است، سال ۲۰۱۱ به بهره برداری رسیده و سالانه بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را به این کشور اروپایی منتقل می کند.
هزینه ساخت مرحله دوم این خط لوله حدود هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو برآورد شده است که گازپروم و چند شرکت اروپایی دیگر اعتبار مالی آن را تامین می کنند.
اجرای این طرح، گاز روسیه را ارزان تر به بازارهای مصرف اروپایی می رساند، زیرا هزینه ترانزیت که اکنون به اوکراین و کشورهای دیگر مسیر پرداخت می شود، حذف خواهد شد و این کاهش بها برای مسکو به عنوان موفقیت عاملی است تا خریداران بیشتری جذب کند.

پربیننده ترین خبرها