فرار نتانیاهو؛ آبروریزی برای رژیم صهیونیستی

فرار نتانیاهو؛ آبروریزی برای رژیم صهیونیستی
جمعه 6 دی 1398 - 17:43

طبیعی است که کسی نپرسد چرا تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، هنوز ادامه دارد اما نکته قابل تأمل، زمانبندی این تجاوز است که نشان می دهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در آستانه انتخاباتی دشوار در داخل رژیم، هدف خاصی را از ادامه تجاوزات خود دنبال می کند.

العالم - نظرکده

ناظران و تحلیلگران مسأله فلسطین، بازی نتانیاهو در حمله به غزه را حرکتی برای تقویت جایگاه خود در روند تشکیل کابینه در مقابل رقبا و مخالفان سیاسی می دانند، به همین دلیل بود که اینگونه دست به جنایت زد تا به این وسیله جایگاه خود را تقویت کند.

اما نتیجه ای بر عکس آنچه که انتظارش را داشت، نصیبش شد چرا که با پاسخ بسیار سریع و غافلگیرکننده مقاومت مواجه شد به گونه ای که باعث شد همه نتانیاهو را مورد تمسخر قرار دهند.

علت این تمسخر آن بود که به محض شنیده شدن صدای آژیر خطر حمله موشکی مقاومت از غزه به شهر اشدود در جنوب فلسطین اشغالی، نتانیاهو همراه با همسرش در حالی که به شدت ترسیده بودند، سالنی را که در آن مشغول سخنرانی انتخاباتی اش بود، ترک کرد و به پناهگاه رفت. اینها همه نشان دهنده ترس و وحشتی است که صهیونیست‌ها را فرا گرفته است به ویژه ترش و وحشت رژیم از عملیات "صیحه الفجر" که در پاسخ به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مرحله اجرا درآمد.

شماری از تحلیلگران نیز معتقدند، صهیونیست‌ها بر این باورند که فرار نتانیاهو از سالن سخنرانی، به معنی سقوط رژیم صهیونیستی و بی دفاع بودن آن است و ثابت کرد که این رژیم استراتژی مشخصی برای مقابله با مقاومت مردم فلسطین ندارد.

آنان افزودند، درست است که تریبون تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو در واقع تریبونی برای مصارف داخلی و اعلام جنگ وی علیه مخالفانش است اما فرارش آنهم با این سرعت از پشت تریبون، نشانه ضعف مفرط رژیم صهیونیستی در رویارویی با مقاومت مردم فلسطین است.

در این میان، کارشناسان سیاسی گفتند که نتانیاهو همچنان قصد دارد با حمله به فلسطینیان و خونریزی، خود را از بحران سیاسی که گرفتارش شده نجات دهد و از آن به عنوان برگ برنده ای علیه مخالفان سیاسی خود استفاده کند.

آنان خاطر نشان کردند که به رغم این حمله موشکی، مقاومت مردم فلسطین برگ های برنده زیادی در دست دارد که هنوز آن را رو نکرده و از تمام قوایش در مقابل دشمن صهیونیستی استفاده نکرده است که به همین دلیل این بار پاسخ مقاومت به تجاوزات دشمن صهیونیستی، محدود و کاملا حساب شده و بر اساس مقتضیات و شرایط انجام شد تا مقاومت مردم فلسطین، مدیریت نبرد با این دشمن را همچنان در دست خود داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها