نتانیاهو تمایلاتش را برای الحاق کرانه باختری و دره اردن تکرار کرد

نتانیاهو تمایلاتش را برای الحاق کرانه باختری و دره اردن تکرار کرد
جمعه 6 دی 1398 - 13:39

نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی در انتخابات درون‌حزبی، مدعی شد تاییدیه آمریکا را برای الحاق دره اردن و شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری به بخش‌های دیگر اراضی اشغالی کسب می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) برنامه‌هایش برای الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری و «دره اردن» به دیگر مناطق فلسطین اشغالی را تکرار کرد.

نتانیاهو طی سخنرانی در مراسمی بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات درون‌حزبی لیکود، گفت: «ما مرزهایمان را مشخص خواهیم کرد و تاییدیه آمریکا درباره حکومت اسرائیل بر دره اردن، بحر المیت و تمام شهرک‌ها در یهودیه و سامریه (کرانه باختری) را کسب می‌کنیم».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی در این سخنرانی انتخاباتی، درباره انتخاب شدن مجدد خود به رهبری حزب لیکود، مدعی شد: «اکثر مردم از من حمایت می‌کنند و همچنین اکثر مردم از [ائتلاف] راست حمایت می‌کنند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات «بنی گانتز» رقیب انتخاباتی خود مبنی بر رد پیمان امنیتی با آمریکا، توضیح داد: «[ما] پیمان دفاعی با آمریکا را به دست می‌آوریم، چیزی که آزادی اسرائیل را برای اقدام [نظامی] تامین کرده و منجر به توافق صلح با کشورهای عربی می‌شود».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها