حمله نظامیان تحت امر خلیفه حفتر به نزدیکی فرودگاه طرابلس

حمله نظامیان تحت امر خلیفه حفتر به نزدیکی فرودگاه طرابلس
يکشنبه 8 دی 1398 - 00:38

نیروهای دولت وفاق ملی که در غرب لیبی مستقر است، شنبه شب اعلام کرد، نظامیان تحت امر سرلشکر "خلیفه حفتر" فرمانده ارتش شرق لیبی را در محور "الرمله" واقع در حومه فرودگاه بین‌المللی طرابلس هدف حملات سنگین قرار داده‌اند.

العالم-لیبی

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر، "عملیات آتشفشان خشمگین" وابسته به نیروهای وفاق ملی لیبی اعلام کرد که نیروهای دولت غرب لیبی، چند ساختمان که محل استقرار نیروهای حفتر بوده است، به کنترل خود درآورده‌اند.

حمله نیروهای وفاق ملی به مراکز تحت کنترل حفتر ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که جنگنده‌های دولت شرق لیبی "آموزشگاه مهندسی کاربردی" در شهر "الزاویه" در غرب لیبی را بمباران کردند.

این پنجمین حمله هوایی هواپیماهای تحت امر حفتر به شهر الزاویه در سه روز گذشته است.

روز جمعه، هزاران تن از مردم الزاویه به خیابان‌ها آمدند و حملات روز پنجشنبه جنگنده‌های حفتر به این شهر را که در نتیجه آن چندین کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کردند.

در همین حال "جوزپه کونته" نخست وزیر ایتالیا روز شنبه گفت که ایجاد منطقه پرواز ممنوع شاید بتواند مشکل درگیری‌ها در لیبی را حل کند.

کونته همچنین گفت که کشورش از برگزاری کنفرانس برای توقف درگیری‌ها در لیبی که قرار است اوایل ماه آینده میلادی در برلین آلمان برگزار شد، حمایت می‌کند.

وی افزود که با رییسان جمهوری ترکیه و روسیه در مورد لیبی صحبت کرده است و نسبت به پیامدهای دخالت نظامی در لیبی به رجب طیب اردوغان هشدار داده است.

کونته ادامه داد: به رییس جمهوری اردوغان اعلام کردم که دخالت نظامی ترکیه در لیبی تلفات غیرنظامی زیادی برجای خواهد گذاشت و به سود هیچ یک از طرف‌ها نیست.

انتقاد ایتالیا از ترکیه درحالی است که دولت رم به مانند آنکارا از حامیان دولت فایز السراج رییس دولت وفاق ملی لیبی است، درحالی که سرلشکر "ژنرال حفتر" از حمایت روسیه، مصر، عربستان، امارات و فرانسه برخوردار است.

سخنان کونته پس از آن ایراد می‌شود که پیش بینی می‌شود دولت ترکیه برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی در مقابل حمله حفتر به طرابلس؛ به لیبی نیروی نظامی اعزام کند.

پربیننده ترین خبرها