دستورات جدید ارتش یمن برای برخورد با مزدوران ائتلاف سعودی

دستورات جدید ارتش یمن برای برخورد با مزدوران ائتلاف سعودی
يکشنبه 8 دی 1398 - 12:33

فرماندهی ارتش یمن به نیروهای خود دستور داد به سمت «مزدوران یمنی» ائتلاف متجاوز که در حال فرار برای حفظ جان خود هستند، تیراندازی نکنند.

العالم- یمن

روزنامه یمنی «۲۶ سبتمبر» در گزارشی از دستورات جدید فرماندهی ارتش یمن به نیروهای تحت امر خود درباره نحوه برخورد با یمنی‌هایی خبر داد در صفوف ائتلاف متجاوز می‌جنگند.

بر اساس این گزارش، فرماندهی نیروهای مسلح یمن در ابتدا تمام کسانی را که مشغول جنگ در «صفوف دشمن» هستند، به بازنگری در موضع خود و بازگشت توصیه کرد.

فرماندهی ارتش یمن به نیروهای خود دستور مهمی در این زمینه داده و اعلام کرده، به «مزدوران» در قالب نیروهای ائتلاف فرصت کافی برای فرار به سمت نیروهای یمنی را بدهند و به سمت آنها تیراندازی نکنند تا جانشان حفظ شود.

بر اساس این گزارش، دستور مذکور پس از آن صادر شده که ائتلاف متجاوز به افسران و نیروهای خود در صفوف پشتیبانی دستور داده به سمت هر کدام از نیروها که در حال فرار از میدان جنگ هستند، تیراندازی کنند به همین دلیل این نیروها ناچاز به فرار به سمت نیروهای ارتش یمن هستند و باید از جان آنها محافظت شود.

ارتش یمن اعلام کرده، هر گونه هدف گرفتن این مزدوران به دست ائتلاف سعودی را جنایت جنگی می‌داند زیرا در هر صورتی یمنی‌ها را هدف گرفته است.

همچنین نیروهای مسلح یمن هدف گرفتن غیرنظامیان در «مناطق اشغالی» در شرق و جنوب کشور را جنایتی توصیف کرد که باید پاسخ مناسب به آن داده شود.

قرار است «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح امروز عصر امروز (یکشنبه) در کنفرانسی خبری آماری از تحولات یمن در سال 2019 ارائه دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها