ظریف رهسپار مسکو شد

ظریف رهسپار مسکو شد
يکشنبه 8 دی 1398 - 20:07

وزیر امور خارجه در چارچوب رایزنی‌های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد روسیه ساعتی پیش در صدر هیاتی عازم مسکو شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم میقات و ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طیف مختلفی از موضوعات در این سفر مورد رایزنی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: مسائل مربوط به روابط دوجانبه و آخرین تحولات بین‌المللی در این سفر مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر احتمالی وزیر امور خارجه به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت هم گفت: از وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست فوق‌العاده‌ای که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل است، دعوت شده است.
به گزارش ایرنا، موسوی با بیان اینکه این نشست به منظور بحث و بررسی درخصوص منشور سازمان ملل توسط شورای امنیت برگزار می‌شود، ادامه داد: وزیر امور خارجه قصد شرکت در این نشست را دارد البته اگر برای وی تهمیدات لازم فراهم شود و رواید برایشان صادر شود.

وی سفر به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت را طبیعی دانست و اظهارداشت: در این نشست‌ها، معمولا وزرای امور خارجه دعوت می‌شوند به ویژه ظریف که از دیپلمات‌های برجسته جهان هستند و درخصوص سازمان و منشور ملل متحد صاحب‌نظر هستند، حضور وی فرصت مغتنمی هم برای این نشست و هم برای ماست تا درباره یکجانبه‌گرایی آمریکا و همینطور چندجانبه‌گرایی که در منشور ملل متحد هم آمده است، بحث و تبادل نظر شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها