واکنش سخنگوی کرملین به حملات هوایی آمریکا به عراق/ اقدامات واشنگتن بی‌ثبات‌کننده است

واکنش سخنگوی کرملین به حملات هوایی آمریکا به عراق/ اقدامات واشنگتن بی‌ثبات‌کننده است
دوشنبه 9 دی 1398 - 14:50

سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه ضمن اشاره به حملات هوایی شب گذشته آمریکا در سوریه و عراق تاکید کرد که هر اقدامی که منجر به بی ثباتی اوضاع شود، از نگاه مسکو اقدامی منفی تلقی می شود.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف تصریح کرد که آمریکا پیش از انجام حملات شب گذشته به عراق و سوریه، روسیه را در جریان این حملات قرار نداده بود.

پسکوف با اشاره به این حملات آمریکا خاطر نشان کرد که هرگونه اقدامی با هدف از بین بردن تروریست ها مثبت ارزیابی می‌شود اما هرگونه اقدامی که منجر به بی‌ثباتی اوضاع شود، منفی ارزیابی خواهد شد.

به دنبال حمله هوایی آمریکا به مقر نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) موج شدیدی از واکنش‌ها در محکوم کردن این اقدام، عراق را فرا گرفت و مقامات و مسؤولان، سران احزاب و گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی با صدور بیانیه هایی این حملات را بشدت محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای آمریکا یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را هدف گرفتند.

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آنها حملات دقیقی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.

بر اساس تازه ترین آمار، کشته های این حمله دستکم به ۱۹ نفر افزایش یافته و شمار زخمی ها نیز ده‌ها نفر برآورد شده است.

لحظاتی پس از این حمله، مردم، مسؤولان، شخصیت‌های سیاسی و دولتی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها