واکنش نیروهای مقاومت عراق به حمله آمریکا به الحشد الشعبی

واکنش نیروهای مقاومت عراق به حمله آمریکا به الحشد الشعبی
دوشنبه 9 دی 1398 - 12:09

نیروهای مقاومت عراق، ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در غرب عراق، به واشنگتن اعلام کردند که بزودی انتقام شدیدی خواهند گرفت.

العالم - عراق

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله در سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی،دست‌کم ۲۵ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

سازمان الحشد الشعبی عراق در سال ۲۰۱۴ در پی حمله داعش به این کشور و اشغال موصل و فتوای وجوب کفایی جهاد آیت‌الله سیستانی تشکیل شد و در سال ۲۰۱۵ هیات دولت عراق تصویب کرد که الحشد الشعبی، سازمانی رسمی و مرتبط با نخست وزیر و تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح باشد. این سازمان نقش زیادی در شکست داعش و جلوگیری از احیای این گروه تروریستی در عراق داشته و دارد و همین امر، خشم واشنگتن را برانگیخته است.

ترامپ بهای سنگینی در عراق و سایر کشورها پرداخت می‌کند

واحد اطلاعات شناسایی گردانهای حزب‌الله عراق، دوشنبه (امروز-۳۰ دسامبر)، در واکنش به حمله شب گذشته آمریکا به مقر نیروهای الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» واقع در استان «الانبار»، بیانیه شدید‌اللحنی صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، آمده است: ما در حالت آماده‌باش و برگزاری نشست‌های مستمر برای بررسی مکانیسم پاسخگویی مناسب به این جنایت آمریکا در حق نیروهای الحشد الشعبی، از میان گزینه‌های موجود هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نبرد امروز ما با آمریکا و مزدورانش، همه احتمالات وجود دارد و ما گزینه‌ای جز رویارویی نداریم. هیچ چیزی ما را از پاسخ دادن به جنایتی که علیه مدافعان میهن از الحشد الشعبی صورت گرفته، باز نمی‌دارد. ترامپ نیز بداند که بهای سنگینی در عراق و کشورهایی که نیروهای جنایتکارش در آن حضور دارند، پرداخت خواهد کرد.

گردان‌های حزب الله عراق، شب گذشته با صدور بیانیه‌ای حمله آمریکا به مواضع این نیروها در غرب استان الانبار عراق را تجاوزی خصمانه علیه نیروهای مدافع مرزهای عربی این کشور و بی اعتنایی به حاکمیت عراق و شرافت ملت آن خواند.

معاون «الحشد الشعبی»: آمریکا پاسخ شدید دریافت خواهد کرد

ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی نیز شب گذشته، در واکنش به حمله آمریکاییها به مواضع حشد الشعبی در الانبار تاکید کرد که خون شهدا و مجروحین هدر نخواهد رفت و نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد.

عصائب اهل الحق: پایان حضور آمریکا ضروری است

جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به این حمله تاکید کرد که حضور آمریکا در این کشور تهدیدی برای عراق به شمار می‌آید.

در بیانیه این جنبش آمده است: «امروز پایان حضور نظامی آمریکا در عراق به هر شیوه ممکن پیش از آنکه طولانی‌تر شود ضروری شده است.»

جنبش عصائب اهل الحق از تمامی گروه‌های سیاسی عراق خواست تا به صورت متحد به «حمله بزدلانه» آمریکا واکنش نشان دهند.

سخنگوی این جنبش نیز در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» ضمن محکوم کردن این جنایت آمریکا، گفت: تجاوز آمریکا به مواضع الحشد در مرزهای عراق و سوریه بیانگر شکست برنامه‌های آن است. این تجاوز آمریکا مستلزم واکنش همه عراقی‌ها و ایستادگی قدرتمند و با صلابت آنهاست. گروه‌های مقاومت در عراق پس از آن هدف قرار گرفتند که شکست‌های تلخی از زمان اشغالگری عراق، به آمریکا وارد کردند.

وی تاکید کرد که حضور آمریکا از گذشته تاکنون برای عراق ضرر داشته و این حضور در حمایت از گروه‌های تکفیری بوده و باید نیروهای آمریکایی از عراق اخراج شوند.

فرمانده الحشد الشعبی در الأنبار: هدف حمله آمریکا به هم ریختن معادلات است

«قاسم مصلح» فرمانده نیروهای الحشد الشعبی در عملیات استان الانبار نیز شب گذشته تأکید کرد که هدف آمریکا از بمباران مواضع الحشد به هم ریختن معادلات بوده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها