«عریقات» دخالت رام‌الله در ترور فرمانده جهاد اسلامی را تکذیب کرد

«عریقات» دخالت رام‌الله در ترور فرمانده جهاد اسلامی را تکذیب کرد
دوشنبه 9 دی 1398 - 16:26

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ضمن اتهام‌زنی‌ به جنبش حماس اعلام کرد، اظهارات مربوط به دست داشتن تشکیلات خودگردان در ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی فلسطین صحت ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت امور داخلی نوار غزه وابسته به حماس شامگاه یکشنبه (دیشب) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تشکیلات خودگردان در عملیات ترور «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین نقش داشته است.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» امروز این اظهارات را تکذیب و اتهاماتی را علیه حماس مطرح کرد.

بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، عریقات مدعی شد: آنچه (وزارت) امور داخلی غزه از آن صحبت می‌کند، دورغ‌ است و صحت ندارد؛ هدف اینها گذاشتن پوششی بر ورود حماس به پروژه‌های خیالی برای تسویه پروژه ملی فلسطین است.

این مقام فلسطینی در ادامه ادعا کرد: آن پروژه‌ها آتش‌بس، جزایر شناور، بیمارستان و نیز اموالی است که از طریق دولت اسرائیل با هدف تقویت جداسازی نوار غزه از کرانه باختری به غزه منتقل می‌شود با این اعتبار که سنگ بنای معامله قرن است.

در حالی که حماس بارها بر لزوم برگزاری انتخابات عمومی و همراهی خود با این موضوع تأکید کرده، عریقات مدعی شد: حماس با این افترا‌ئها و دروغ‌ها دنبال فرار از روند انتخاباتی است که ما قصد برگزاری آن از جمله در قدس را داریم تا به اختلافات پایان داده شود و وحدت ملی محقق شود.

جنبش فتح هم دیشب هرگونه دست داشتن دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان در ترور این فرمانده جنبش جهاد اسلامی را رد کرده و آن را ادعاهای دروغین توصیف کرده است.

ابوالعطا در بیست و یکم آبان ماه گذشته به دست رژیم صهیونیستی در نوار غزه ترور شد و به دنبال آن غزه شاهد درگیری دو روزه با رژیم صهیونیستی بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها