اعتراض به حمایت رسمی بحرین از تجاوزگری آمریکا به خاک عراق/ فراکسیون الصادقون خواستار احضار سفیر بحرین شد

اعتراض به حمایت رسمی بحرین از تجاوزگری آمریکا به خاک عراق/ فراکسیون الصادقون خواستار احضار سفیر بحرین شد
دوشنبه 9 دی 1398 - 18:12

فراکسیون «الصادقون» عراق روز دوشنبه از وزیر خارجه این کشور خواست تا سفیر بحرین در عراق را احضار و به سبب حمایت این کشور از حمله آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی، مراتب اعتراض شدید اللحن بغداد را به او ابلاغ کند.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش پایگاه خبری «بغدا الیوم»، عدی عواد نماینده فراکسیون «الصادقون» وابسته به عصائب اهل الحق (شیخ قیس الخزعلی) در سخنانی گفت که بیانیه بحرین در مورد تایید تجاوز آمریکا به نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی در عراق و سوریه به معنای بی اهمیت شمردن خون عراقی‌ ها است.

وی تاکید کرد که وزیر خارجه عراق باید در خصوص بیانیه که از سوی بحرین صادر شده، گام‌های جدی بردارد.

عواد از از وزیر خارجه عراق خواست تا سفیر بحرین در این کشور را احضار و مراتب اعتراض شدید اللحنی را به وی ابلاغ یا اقدامات دیپلمات دیگری اتخاذ کند.

جنگنده های نظامی آمریکا یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را هدف گرفتند.

وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کشورش از حمله هوایی به مقرر نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق حمایت می کند.

بحرین نخستین کشور عربی است که از اقدام نظامی آمریکا در خاک عراق حمایت کرده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس تازه ترین آمار، کشته های این حمله به بیش از ۳۰ نفر افزایش یافته و شمار زخمی ها نیز ده‌ها نفر برآورد شده است.

لحظاتی پس از این حمله، مردم، مسوولان، شخصیت‌های سیاسی و دولتی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها