وزیر دارایی لبنان:

احتمالا دولت جدید تا پایان هفته تشکیل شود

احتمالا دولت جدید تا پایان هفته تشکیل شود
سه شنبه 10 دی 1398 - 11:10

وزیر دارایی لبنان در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» از تشکیل دولت جدید تا قبل از پایان هفته و بازگشت روابط با سوریه سخن گفت.

العالم - لبنان

«علی حسن خلیل» وزیر دارایی دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد، «فروپاشی»، تقدیری حتمی برای لبنانی‌ها نیست و آنها می‌توانند با برنامه اصلاحی، نظم را زندگی اقتصادی بازگردانند و این نیازمند ایجاد فضایی ملی است.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اعلام کرد: در سایه عدم وجود موانع جدید در برابر تشکیل دولت جدید، انتظار می‌رود دولت تکنوکرات تا قبل از پایان هفته [یکشنبه آتی] تشکیل شود.

خلیل افزود، «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف مسیر زیادی از رایزنی‌‌های خود را طی کرده است.

وزیر دارایی لبنان ادامه داد، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها علاقه‌ای به بازگشت «سعد الحریری» برای نخست‌وزیری دولت لبنان نداشتند.

علی حسن خلیل سپس اعلام کرد: ما نیازمند حمایت خارجی هستیم و برخی اینگونه تبلیغ می‌کنند که باید تابع دیکته‌های صندوق بین‌المللی پول بود اما این نادرست است.

وی کمک گرفتن از صندوق بین‌المللی پول را نادرست خواند و گفت، این سیاست بر فقرا در لبنان تأثیر می‌گذارد به همین دلیل باید بر خود و دوستان در خارج تکیه کرد.

خلیل که نزدیک به «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان است، درباره روابط با سوریه هم گفت: بازگشت روابط خوب با سوریه به نفع همه در لبنان است، سوریه هماهنگی با دولت فعلی را پذیرفته و آماده هماهنگی با دولت آینده است.

دیروز (دوشنبه) «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار همکاری همه با نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت شد و گفت، این طبیعی است که او برای رایزنی‌ با طیف‌های مختلف نیاز به زمان داشته باشد .

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها