ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در شرق ادلب درهم‌کوبید

ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در شرق ادلب درهم‌کوبید
سه شنبه 10 دی 1398 - 12:08

علیرغم تجمع گروههای تروریستی مورد حمایت ترکیه به رهبری جبهه النصره در ادلب برای مقابله با ارتش سوریه، نیروهای سوریه طی روزهای اخیر شکست‌های سنگینی را به آنها وارد کرده و تروریست‌ها را مجبور به عقب نشینی به عمق ادلب کرده‌اند.

العالم- سوریه

جنوب و شرق استان ادلب که نقاط تماس با گروه‌های تروریستی در استان ادلب(شمال غرب سوریه) محسوب می‌شود از بیست و هشتم آذر ماه شاهد عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه عمده تروریست‌ها در این کشور است.

ارتش سوریه تاکنون موفق شده است بیش از 33 روستا و نقطه مهم را در ادلب آزاد و پاکسازی کند.

عملیات سوریه در ادلب پس از آن آغاز شد که ترکیه در عمل به تعهداتی که در خلال نشست سوچی و آستانه درباره پایبندی گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن به مفاد آتش‌بس داده بود، مرتبا تعلل نشان داد و اخیرا این گروه‌ها چندین بار به مواضع ارتش سوریه در سنجار حمله کردند. این اتفاقات انگیزه‌ای برای ارتش سوریه شد تا با یک عملیات نظامی هرچه زودتر به حضور تروریست‌ها در منطقه پایان بدهد که این مهم به نوبه خود سنگ بنای محکمی در تحولات آتی مربوط به سوریه و توافقات سیاسی برای حل نهایی بحران این کشور است.

روزنامه سوری «الوطن» امروز سه شنبه نوشت:« با وجود اینکه نظام ترکیه از گروهک تروریستی جبهه النصره و متحدان آن با انواع مختلف سلاح حمایت می‌کند، ارتش سوریه روز گذشته این تروریست‌ها را بار دیگر در ادلب متحمل تلفات جانی و تجهیزات سنگین کرد.»

بر اساس داده‌های روزنامه الوطن، گروهک جبهه النصره گروه‌های تروریستی مسلح به انواع سلاح را از استان حلب به جنوب و جنوب شرق استان ادلب کشانده تا به مقابله با ارتش سوریه روند و تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی را که طی فقط چند روز گذشته از ضربات ارتش متحمل شده جبران کند.
الوطن به نقل از یک منبع میدانی اعلام کرد: «این گروه‌های تروریستی با وجود اینکه به انواع مختلف سلاح‌هایی که از ترکیه گرفته‌اند، مجهز شدند در برابر نیروهای ارتش سوریه دوام نیاوردند، زیرا ارتش سوریه در محور «طویل الحلیب» در ریف شرقی ادلب با آتش سنگین توپخانه‌ای وارد درگیری شدیدی با آنها شد که در نتیجه آن شماری از این تروریست‌ها کشته و ادوات جنگی آنها منهدم شد به نحوی که مابقی آنها که از مرگ نجات یافتند به سمت عمق ادلب گریختند.»

به گزارش الوطن، واحدهای ارتش در جنوب و شرق استان ادلب با توپخانه سنگین مناطق استقرار تروریست‌ها در محورهای مختلف این منطقه را درهم کوبیده و شماری از آنها را زخمی کردند.
از سوی دیگر با بهتر شدن هوا جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع جبهه النصره و متحدانش از میان دیگر گروه‌های تروریستی را در دیر الغربی، تلمنس، شهر معره النعمان، معرشورین، حومه الغدفه، معردبسه، خان السبل و منطف در جبل الزاویه را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از مواضع جبهه النصره تخریب و تروریست‌هایی که در آنجا مخفی بودند کشته یا زخمی شدند و ادوات نظامی آنها هم منهدم شد.

به گفته الوطن جبهه النصره با سوء استفاده از شرایط آب و هوایی و بارش باران اقدام به تقویت صفوف گروه‌های تروریستی خود کرده و همه توان خود را بسیج کرده و به مواضع ارتش در استان ادلب حملات پراکنده‌ای انجام داده است، اما واحدهای رزمی ارتش سوریه با کمین‌های محکمی که برای تروریست‌ها آماده کردند خسارت سنگین جانی و تجهیزاتی را به آنها تحمیل کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) هم روز گذشته ویدئویی از تروریست‌های کشته شده در جریان درگیری با واحدهای ارتش سوریه در جنوب شرقی استان ادلب را به نمایش گذاشت که در بین کشته‌ها برخی نشان پرچم داعش روی لباسشان بود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها