لحظه به لحظه با دومین روز تحصن مقابل سفارت آمریکا در بغداد + تصاویر

لحظه به لحظه با دومین روز تحصن مقابل سفارت آمریکا در بغداد + تصاویر
چهارشنبه 11 دی 1398 - 12:22

صدها نفر از مردم عراق که از روز گذشته در اعتراض به تجاوز هوایی آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی مقابل سفارت آمریکا تجمع کرده بودند، با وجود تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه، برای دومین روز متوالی به تصحن خود ادامه دادند.

العالم - عراق

شماری از مردم عراق امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی برای نشان دادن اعتراض خود به حمله اخیر آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی،‌ راهی سفارت آمریکا شده‌اند.

سفارت آمریکا دیروز سه‌شنبه (31 دسامبر) شاهد تجمع صدها عراقی بود که بعد از تشییع شهدای حمله اخیر، خود را به مقابل سفارت رساندند.

حاضران مقابل سفارت که از شب گذشته چادر زده‌اند، با وجود درخواست‌ نخست‌وزیر مبنی بر ترک این مکان، همچنان در اعتراض به حضور اشغالگران آمریکایی و محکومیت حمله آنها به الحشد الشعبی در این محل حضور دارند.

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز اول اعتراض شدید مردم عراق مقابل سفارت آمریکا را اینجا بخوانید.

پایگاه خبری «موازین نیوز» ، به نقل از یک منبع آگاه در سفارت آمریکا درباره وضعیت حاکم امروز بر این سفارتخانه نوشت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق وارد این منطقه شده‌‌اند و مقابل و اطراف سفارت در منطقه سبز، مستقر شده‌اند.

تصاویر منتشر شده نیز حاکی از ورود شماری از خودروهای زرهی نیروهای مبارزه با تروریسم در کنار خودروهای نظامی از نوع «هاموی» (HMMWV) به این منطقه است.

از سوی دیگر، شبکه سی ان ان (CNN) به نقل از مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد که ارتش آمریکا دو بالگرد آپاچی برای قدرتنمایی به این مکان اعزام کرده و ارتش آمریکا نیز به منظور تامین امنیت این سفارتخانه، یک گروه کوچک از تفنگداران دریایی خود را از کویت به عراق اعزام می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز با تایید این خبر نوشت که پنتاگون نزدیک به ۱۰۰ تفنگدار دریایی خود را به سفارت آمریکا در بغداد اعزام کرده است.

11:57 |حشد شعبی خواستار پایان تحصن مقابل سفارت آمریکا شد/ درخواست از مردم برای تخلیه حریم سفارت آمریکا (بیشتر بخوانید)

سازمان «حشد شعبی» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دشمن پیام حرکت اعتراضی مردم را دریافت کرده است.


13:57 | آشپزی روبه روی سفارت آمريكا


12:00 | روسیاالیوم: وقوع آتش سوزی در یکی از دروازه های سفارت آمریکا در بغداد چندین زخمی در میان معترضین برجا گذاشت.


13:00 | استقرار تک تیراندازان مارینز امریکا در بالای ساختمان سفارت امریکا

13:09 | شلیک گاز اشک آور توسط نیروهای حفاظتی سفارت امریکا در بغداد به سمت تحصن کنندگان مقابل سفارت و مصدوم شدن چند نفر

15:50 | حشد شعبی خواستار پایان تحصن مقابل سفارت آمریکا شد/ درخواست از مردم برای تخلیه حریم سفارت آمریکا (بیشتر بخوانید)


55: 16 ا به دنبال درخواست الحشد الشعبی برای متفرق شدن تجمع تحصن کنندگان مقابل سفارت آمریکا در بغداد، تحصن کنندگان ترک این منطقه را آغاز کرده اند.

السومریه، تصاویری را از اطراف سفارت آمریکا در بغداد پس از شروع عقب نشینی تحصن کنندگان از مقابل سفارت در روز چهارشنبه منتشر کرد.

00 : 19 ا " یاسین الیاسری" وزیر کشور عراق بر روند عقب نشینی و خروج تظاهرکنندگان از مقابل سفارت آمریکا در بغداد نظارت می کند.

05 : 19 ا یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد تحصن کنندگان که عقب نشینی از مقابل سفارت آمریکا در بغداد در منطقه الخضرا را آغاز کرده اند، درحال بر پا کردن چادرهای خود در ساحل رود دجله در جهت روبروی سفارت هستند.


19:45 | فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای اعلام کرد همه معترضان مقابل سفارت آمریکا در بغداد را ترک کرده اند و نیروهای امنیتی عراق، امنیت را به طور کامل در اطراف سفارت برقرار کرده اند.


19:57 | سفارت آمریکا از شهروندان این کشور در عراق خواسته است برای انجام امور اداری به کنسولگری آمریکا در اربیل مراجعه کنند

خبر در حال تکمیل است ...

پربیننده ترین خبرها