لیبرمن: ائتلاف راست‌گرای نتانیاهو فرو پاشیده است

لیبرمن: ائتلاف راست‌گرای نتانیاهو فرو پاشیده است
چهارشنبه 11 دی 1398 - 14:22

رئیس یکی از احزاب رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی وقوع اتفاقات شگفت‌آور در انتخابات پیش‌رو، گفت ائتلاف راست‌گرا از هم پاشیده و دیگر وجود ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتُنا» امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد که در انتخابات سراسری آتی در فلسطین اشغالی، «اتفاق‌های شگفت‌آوری» رخ خواهد داد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» لیبرمن در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «کان» گفت ائتلاف احزاب راست‌گرا به رهبری حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از هم پاشیده و دیگر وجود ندارد.

وی در توضیح این اظهار نظر خود، گفت: «شنیده‌ام که حداقل برخی از ارتدوکس‌های افراطی [از ائتلاف نتانیاهو جدا شده‌اند]. این ائتلاف دیگر وجود ندارد و فرو پاشیده است».

این سیاستمدار صهیونیست با رد نتایج نظرسنجی‌هایی که این روزها در فلسطین اشغالی درباره انتخابات برگزار می‌شود، توضیح داد: «خیلی مطمئن نیستم که نتایج انتخابات مانند چیزی که امروز در نظرسنجی‌ها شاهد هستیم، باشد. اتفاقات بسیاری هست که نمی‌توانیم حدس بزنیم. کارزار انتخاباتی بسیار فشرده خواهد بود و هیجانات کوتاه و زودگذر را نیز نمی‌توان پیش‌بینی کرد».

سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد. با این حال، مشکل اصلی بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی، که آن را به ورطه انتخابات مجدد کشید، عدم موافقت لیبرمن (که تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی او را مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب داده‌اند) با هیچکدام از احزاب مامور تشکیل کابینه است.

از طرفی آخرین نظرسنجی که در فلسطین اشغالی انجام شده، حاکی از آن است که حزب «آبی‌وسفید» به ریاست «بنی گانتز» می‌تواند در انتخابات سراسری پیش‌رو، 38 کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی را به دست بیاورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها