یک خبر چند خط تحلیل/

اکتشاف بزرگ پمپئو درخصوص عاملان تعرض به سفارت آمریکا!

اکتشاف بزرگ پمپئو درخصوص عاملان تعرض به سفارت آمریکا!
چهارشنبه 11 دی 1398 - 15:01

العالم-یک خبر چند خط تحلیل

خبر:

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا تصویری از شیخ قیس خزعلی (دبیر کل گردانهای اعل الحق)، هادی العامری (رئیس ائتلاف الفتح)، فالح الفیاض (رئیس حشد الشعبی) و ابومهدی مهندس معاون حشد الشعبی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده و مدعی شد تجمعی که مقابل سفارتخانه آمریکا در بغداد صورت گرفته توسط این اشخاص است نه معترضین عراقی!

تحلیل:

  • به نظر می رسد پمپئو که پیشتر رئیس شکست خورده سازمان جاسوسی آمریکا (سی آی ای) بوده است، همچنان در این توهم به سر می برد که همچنان در این سمت فعالیت می کند، درصورتی که باید به عنوان وزیر خارجه آمریکا و یک دیپلمات، قدری سنجیده اقدام کند تا تجربه های شکستش در سی آی ای تکرار نشود.
  • از "اکتشاف بزرگی" که پمپئو دیروز به عنوان مسئولان اصلی "تعرض" به سفارتخانه آمریکا در بغداد در صفحه شخصی خود در توئیتر به همراه تصاویر فاش کرد! به نظر می رسد که وی تصور می کند چیزی را فاش کرده است که اسلاف وی از فهم آن عاجز بودند.
  • اشخاصی که پمپئو در توئیتر خود معرفی کرد، انسانهای گمنامی نیستند بلکه از شخصیتهای معروف و برجسته عراقی هستند که در روز روشن به همراه دیگر مسئولان عراقی و هزاران نفر از شهروندان عراقی در مراسم تشیع پیکر شهدای حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی شرکت کردند.
  • شخصیتهایی که پمپئو نام آنها را ذکر کرد جوانمردان و فرماندهانی بودند که از سردمداران مبارزه با تروریست های مورد حمایت آمریکا و داعش محسوب می شوند و شایسته تقدیر و بزرگداشت از سوی مردم عراق هستند چرا که توسط این مردم انتخاب شده اند و نمایندگان مردمی هستند که پمپئو و هم سلکی هایش تلاش داشتند آنها را از پا در بیاورند.
  • پمپئو در حقیقت باید از این اشخاصی که نام برده است تشکر کند چرا که این افراد توانستند آتش خشم و کینه مردم را فروکش کنند و از هجوم به سفارتخانه که بمثابه لانه جاسوسی و هسته اصلی ایجاد شر و فساد در عراق و منطقه است جلوگیری کنند.
  • در آخر باید به پمپئو توصیه کنیم که اگر به این سیاست احمقانه که هرملت شریفی را که درمقابل زورگویی های آمریکایی- صهیونیستی قد خم نمی کنند را نائبان ایران بنامید، در آخر ملتی را در خاورمیانه و کل جهان نخواهید یافت که شامل این "اتهام" نشوند.

پربیننده ترین خبرها