بازگشت 6 اسیر سعودی به ریاض

بازگشت 6 اسیر سعودی به ریاض
چهارشنبه 11 دی 1398 - 17:12

ائتلاف سعودی ضد یمن اعلام کرد شش اسیر جنگی که امروز یمن آزاد کرد، وارد عربستان سعودی شدند.

العالم - عربستان سعودی

«ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی امروز چهارشنبه از ورود شش اسیر جنگی به عربستان سعودی خبر داد که صنعاء پیشتر اعلام کرده بود که آنان را آزاد کرده است.

به گزارش منابع سعودی از جمله شبکه «الاخباریة»، ائتلاف سعودی در یمن اعلام کرد که این شش اسیر امروز وارد پایگاه هوایی «ملک سلمان» در ریاض، پایتخت عربستان سعودی شده‌اند.

ائتلاف سعودی از کمیته جهانی صلیب سرخ به دلیل تلاش برای آزاد شدن این شش اسیر در چارچوب توافق صلح یمن موسوم به «توافق استکهلم» تقدیر و تشکر کرد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن امروز اعلام کرده بود که شش نفر از اسرای سعودی نزد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد وتحویل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شدند و صنعاء منتظر اقدام متقابل ائتلاف سعودی و آزادی شماری از اسرای یمنی است.

کمیته یاد شده در اکتبر سال گذشته (۲۰۱۹) ۳۵۰ اسیر ائتلاف متجاوز را در ابتکاری یکجانبه آزاد کرده بود که در میان آنها سه اسیر سعودی حضور داشتند.

آذر ماه گذشته «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شده بود که این ائتلاف تصمیم گرفته است تا در راستای اجرای توافق استکهلم سوئد ۲۰۰ اسیر یمنی را آزاد کند.

توافق سوئد یا استکهلم، توافق صنعاء و دولت مستعفی هادی است که سیزدهم دسامبر ۲۰۱۸ حاصل شد. این توافق شامل سه بخش توقف درگیری در استان الحدیده، اجازه دادن به ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطقی در استان تعز و تبادل اسرای جنگی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها