بیش از 600 کشته و زخمی در حملات سال گذشته ائتلاف سعودی به «صعده»

بیش از 600 کشته و زخمی در حملات سال گذشته ائتلاف سعودی به «صعده»
پنج‌شنبه 12 دی 1398 - 12:14

بر اساس یک گزارش حقوق بشری، در حملات سال گذشته ائتلاف متجاوز به استان «صعده» در شمال یمن 632 نفر کشته و زخمی شده‌اند.

العالم - یمن

دفتر حقوق بشر در صنعا اعلام کرد، حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به صعده (در شمال یمن) در سال ۲۰۱۹ منجر به کشته و زخمی شدن ۶۳۲ نفر شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، در بیانیه صادر شده آمده است، در حملات سال گذشته ائتلاف سعودی به صعده ۱۵۰ نفر شامل ۲۴ کودک، ۷ زن و ۱۱۹ مرد کشته شدند و تعدادی مجروحان به ۳۶۲ نفر از جمله ۴۶ کودک، ۲۳ زن ۱۴۳ مرد می‌رسد.

در ادامه این گزارش آمده، تعداد تخلفات ائتلاف سعودی با بمباران موشکی، توپخانه و سلاح سنگین و سبک به بیش از ۷۵۰۰ عدد رسیده است.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته میلادی بیش از ۱۳۱۹ حمله هوایی و ۹ حمله با بمب خوشه‌ای به یمن داشته و تعداد تخلفات نیروهای گارد مرزی سعودی به ۵۶ عدد رسیده است.

طی این حملات، ۱۵۵ منطقه مسکونی، ۴۱۷ ساختمان مسکونی، سه عدد از تأسیسات دولتی، دو مرکز بهداشتی، سه مدرسه، نه پل و جاده ، شش شبکه ارتباطی و شش بازار آسیب دیده است.

همچنین به ۶۶ مزرعه، دو شبکه آبرسانی، ۱۵ وسیله نقلیه، ۱۰ گله دام، یک مرکز امدادرسانی، نه پایگاه، یک مسجد و ۲۴ عدد تأسیسات دیگر خسارت وارد شده است.

یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی تنها در هفته گذشته، بازاری را در شهر «منبه» استان صعده واقع در شمال یمن هدف قرار داد که در پی آن، ۱۷ نفر کشته شدند .

عربستان سعودی جنگ علیه یمن را مارس ۲۰۱۵ (فروردین ماه ۱۳۹۴) به راه انداخت و طی این پنج سال، هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

دست یمنی‎ها در ابتدای جنگ برای پاسخ به تجاوزات ائتلاف خالی بود، اما رفته رفته با در پیش گرفتن سیاست مقاومت و ارتقای سیستم نظامی خود در صدد مقابله برآمدند تا اینکه در سال گذشته میلادی موفق شدند به توازن قوا در جنگ برسند و انواع و اقسام تاسیسات مهم عربستان سعودی مانند فرودگاه‎های جازان و نجران را هدف قرار دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها