انتقاد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام نظامی ترامپ علیه ایران

انتقاد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام نظامی ترامپ علیه ایران
جمعه 13 دی 1398 - 11:05

 نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای صدور دستور به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی گفت: دولت آمریکا این حمله هوایی را بدون مشورت با کنگره یا دریافت مجوز برای کاربرد نیروهای نظامی علیه ایران، اجرا کرده است.

العالم - ایران

به گزارش اسوشیتدپرس وی افزود: این اقدام خطر برانگیخته شدن و تشدید بیشتر و خطرناک خشونت (در منطقه) را در پی دارد.

"جو بایدن " معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به همراه دیگر نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور هم با انتقاد از دستور ترامپ برای این حمله گفت: این تصمیم می تواند ایالات متحده را در آستانه درگیری بزرگ و گسترده دیگری در سراسر خاورمیانه قرار دهد.

وی در بیانیه خود این اقدام را به انداختن دینامیت در جعبه حاوی وسایل آتش بازی تشبیه کرد و افزود: اقدام خطرناک ترامپ که تشدید کننده اوضاع است، ما (آمریکا) را به جنگ فاجعه بار دیگری در خاورمیانه نزدیک می کند که ممکن است به بهای جان تعداد بیشماری (از شهروندان آمریکا) و تریلیون ها دلار دیگر منجر شود.

"اندرو یانگ" بازرگان آمریکایی و نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز در توئیتر نوشت: جنگ با ایران، آخرین چیزی است که به آن نیاز داریم و خواست مردم آمریکا نیست. ما باید برای کاهش تنش ها و حفاظت از جان شهروندانمان در منطقه خاورمیانه اقدام می کردیم.

آسوشیتدپرس پیش بینی کرد که این حمله موجب برانگیخته شدن اقدامات شدید تلافی جویانه ایران علیه منافع اسرائیل و آمریکا شود.

"آدام شیف" رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز جمعه در واکنش به شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا اعلام کرد: مردم آمریکا خواهان جنگ با ایران نیستند.

به گزارش شبکه فاکس نیوز، "آدام شف" در توییتی نوشت: کنگره اجازه جنگ نمی‌دهد و مردم آمریکا خواهان جنگ با ایران نیستند. اکنون باید تمامی تدابیر برای حفاظت از نیروهای ما در برابر تشدید تنش های احتمالی و خطرات فزاینده اتخاذ شود.

پربیننده ترین خبرها