ادعای مضحک پمپئو: برای نجات جان آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را ترور کردیم

ادعای مضحک پمپئو: برای نجات جان آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را ترور کردیم
جمعه 13 دی 1398 - 18:10

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مضحک مدعی شد که نظامیان آمریکایی برای نجات جان شهروندان آمریکایی اقدام به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرده‌اند.

العالم-آمریکا

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد که ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای تأمین امنیت شهروندان آمریکایی انجام شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص تصمیم رئیس‌جمهور کشورش برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه مدعی شد: «من نمی‌توانم زیاد درباره ماهیت این تهدیدها صحبت کنم، اما مردم آمریکا باید بدانند که تصمیم رئیس‌جمهور برای حذف فیزیکی [سردار] سلیمانی از میدان جنگ، جان آمریکایی‌ها را نجات داد.»

پامپئو در ادامه اظهارات بی‌پایه و اساس خود گفت: «[سردار] سلیمانی فعالانه در حال طرح‌ریزی برای انجام یک اقدام بزرگ در منطقه بود که می‌توانست جان صدها نفر را به خطر اندازد.»

این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد تصمیم ترور سردار سلیمانی بر پایه ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا اتخاذ شده است.

در جریان حمله آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز مجروح شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

«اگنس کالامار» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

پربیننده ترین خبرها