پیام تسلیت میشل عون به روحانی درخصوص شهادت سپهبد سلیمانی

پیام تسلیت میشل عون به روحانی درخصوص شهادت سپهبد سلیمانی
جمعه 13 دی 1398 - 18:40

«میشل عون» رییس جمهوری لبنان امروز (جمعه) در پیامی به «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران را تسلیت گفت.

العالم-لبنان

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان ، عون در این پیام عملیات تروریستی آمریکا را در عراق محکوم کرد.

رئیس جمهوری لبنان خطاب به رییس جمهوری ایران افزود: خبر دردناک ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده (شهید) سپاه قدس ایران وشماری از مسئولان وهمراهان او را دریافت کردیم؛ آن هم در برهه حساسی که خاورمیانه قرار دارد و ممکن است که این حادثه، تهدیدات امنیتی ، تنش ها و حجم چالش هایی که کشورهای منطقه با آن روبه رو هستند، افزایش دهد. لبنان این جنایت را محکوم می کند و از خداوند می خواهد که سردار سلیمانی را غریق رحمت کند.
عون ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند با تدبیر با عواقب این حادثه برخورد کند و ثبات وصلح و امنیت همچنان در ایران برقرار باشد.

وی با اشاره به رخدادهای خطرناک خاورمیانه ابراز امیدواری کرد که دولت جدید لبنان هفته ی آینده تشکیل شود.

بر پایه ی این گزارش، رییس جمهوری لبنان هم چنین در پیام دیگری به «برهم صالح» رییس جمهوری عراق شهادت «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده ی نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) را تسلیت گفت و ترور وی را محکوم کرد.

شمار فراوانی از رهبران و شخصیت های مذهبی، سیاسی، رسانه ای و حزبی لبنان امروز در پیام ها و بیانیه های جداگانه یا حضور در سفارت ایران در جنوب بیروت شهادت سردار سلیمانی را به ملت و مقام های کشورمان تسلیت گفتند.

در جریان حمله آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز مجروح شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

پربیننده ترین خبرها