ترور شهید قاسم سلیمانی در صدر اخبار روزنامه‌های شنبه انگلیس

ترور شهید قاسم سلیمانی در صدر اخبار روزنامه‌های شنبه انگلیس
شنبه 14 دی 1398 - 11:42

در چند هفته اخیر، هیچ خبری نتوانسته است همانند شهادت سردار سلیمانی تا این اندازه صفحات نخست روزنامه‌های انگلیس را به خود اختصاص دهد.

العالم - ایران

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل ازخبرگزاری پرس اسوسیشن، از زمان برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس که به چند هفته پیش بازمی‌گردد، هیچ خبری نتوانسته است همچون شهادت سردار سلیمانی صفحات نخست روزنامه‌های این کشور را به خود اختصاص دهد. این روزنامه‌ها همچنین در صفحات داخلی خود درباره پیامدهای این اقدام تروریستی هشدار می‌دهند.

روزنامه "دیلی میل" در صفحه نخست خود با تیتری که در قالب حروف بزرگ به چاپ رسیده است به این خبر پرداخته و می‌نویسد انگلیس برای انتقام ایران آماده می‌شود. این روزنامه همچنین در صفحات داخلی خود هشدار می‌دهد راننده‌ها به دلیل تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا باید حدود یک پوند بیشتر هزینه بنزین بپردازند.

روزنامه "دیلی میرور" نیز هشدار می‌دهد هزینه بنزین افزایش خواهد یافت و سردبیر آمریکایی آن، کریستوفر باکتین، می‌افزاید «دونالد ترامپ آمریکا و جهان را در بحران جدیدی فرو برده است.»

اما روزنامه "دیلی تلگراف" از زاویه دید دونالد ترامپ به موضوع نگریسته و از وی نقل قول کرده است که برای جلوگیری از یک جنگ و نه آغازِ آن وارد عمل شده است.

به نوشته روزنامه "دیلی اکسپرس،" آمریکا پیشتر در خصوص ترور شهید سلیمانی به "بوریس جانسون" نخست‌وزیر انگلیس اطلاع نداده بود. همچنین "مارک آلموند" تحلیلگر "بنیاد پژوهش بحران" در مطلبی در این روزنامه به این موضوع می‌پردازد که «جنگ با ایران از زمان زمامداری دونالد ترامپ نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.»

اما روزنامه "گاردین" در سرمقاله خود در این خصوص می‌نویسد «این همان ترامپِ بی‌ملاحظه است که جهان امیدوار بود شاهدِ اعمالش نباشد.» همچنین "جاناتان فریدلند،" ستون‌نویس گاردین معتقد است «حمله ترامپ ممکن است با منطق در ضدیت باشد اما با شخصیت او کاملاً سازگار است.»

در این میان، روزنامه «سان» با تیتری تحریک‌آمیز و در قالب الفاظی موهن به شهادت سردار سلیمانی پرداخته است.

در پایان "تایمز" نیز به این موضوع پرداخته است که همزمان با تشدید بحران، آمریکا شتابان 3 هزار نیرو را به خاورمیانه گسیل می‌کند.

پربیننده ترین خبرها