طرح های احمقانه ترامپ؛ شلیک 3 گلوله در جهت خلاف

طرح های احمقانه ترامپ؛ شلیک 3 گلوله در جهت خلاف
يکشنبه 15 دی 1398 - 22:57

""دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا چند ماه پیش زمان اعلام خروج نیروهایش از سوریه گفت : " جنگ های ابلهانه بی وقفه ، به پایان می رسد".

العالم - تحلیل روز

ترامپ، پس از جنایت ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران اسلامی و ابومهدی المهندس معاون رئیس الحشد الشعبی و دیگر هم رزمانشان، ادعا کرد: " من به دنبال صلح هستم "، اما بدون تردید، صلح ترامپ مبتنی بر ادامه جنگ است.

بدون شک دونالد ترامپ در دام جنگ های ابلهانه گرفتار شده که زمان اعلام طرح خود برای خروج از سوریه و انتقال نیروهایش به پایگاههای امریکائی درعراق گفته بود، در صدد پایان دادن به آن است.

ترامپ سه گلوله در جهت مخالف شلیک کرد که به خود وی کمانه کرد یکی از این گلوله ها ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای دیگر در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در بامداد جمعه بود.

اولین گلوله

بدون شک ترامپ و لاشخورهای کاخ سفید، برای ترور سردار سلیمانی به اطلاعات برخی گروههای مشکوک و رسانه های معروف مبنی بر اینکه تظاهرات های دو ماه گذشته عراق علیه ایران بوده، اتکا کردند بنابراین هدف قرار دادن سلیمانی، بر اساس ادعای ترامپ و مایک پمپئو وزیر خارجه وی مورد تایید مردم عراق قرار خواهد گرفت اما استقبال مردم در روز تشییع جنازه دو شهید سلیمانی و المهندس و مشارکت خیل عظیم مردم در مراسم تشییع باشکوه در بغداد، کاظمین، کربلا و نجف اشرف و هم چنین شعارهای تشییع کنندگان در وفاداری به شهید سلیمانی و قدردانی از خدمات وی؛ درست برعکس تصورات ترامپ و تیم امنیتی وی بود و آرزوهای آنان را بر باد داد زیرا عراقی ها به خوبی، از خدمات سپهبد شهید سلیمانی در جبهه های جنگ علیه داعش تروریستی در عراق و سوریه آگاهند و هیچ کسی نمی تواند آن را انکار کند بلکه مانند روز روشن است.

بنابراین اجرای هر طرح جسورانه ی دیگری توسط ترامپ در عراق،مردم این کشوررا علیه اشغالگر امریکایی برخواهد انگیخت زیرا مردم آن ، به خاطر جنایت فجیع آمریکا در حق نیروهای الحشد الشعبی در القائم و نقض حاکمیت عراق و تهدید امنیت این کشور،خواهان خروج نیروهای آمریکایی هستند.

اما درایران تبعات ترور شهید سلیمانی و خشم گسترده ی مردم که حتی در رسانه های اجتماعی نیز بازتاب داشت ،ثابت کرد دولت امریکا ی که برای این عملیات بزدلانه به تحرکات مشکوک چند هفته پیش داخل کشوراعتماد کرده ، دچار ناکامی شدیدی شده و تاثیرات آن را می توان در ادعاهای وزیر امور خارجه امریکا و افتخار وی به اینکه در خدمت منافع ایران است! به وضوح دید اما ترامپ ، واکنش قطعی به آن و ناکامی این شرط بندی ترامپ را می تواند در خیابانها و شهرهای ایرانی با حضور گسترده مردم در مراسم تشییع سردار سپهبد قاسم سلیمانی در خاک وطن ببیند.

گلوله دوم

برخی گزارش های امریکایی حاکی است یکی از اهداف ترامپ از این طرح ابلهانه، منحرف کردن افکار از فشارها و بحران سیاسی است که کشورش برای استیضاح وی و تعیین سرنوشت سیاسی وی در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2020، شاهد آن است. اما تبعات جنایت ترور سپهبد سلیمانی یعنی برانگیختن خشم و انتقادات گسترده بر تشکیل کمپینی برای برکناری رئیس جمهوری امریکا نیز اضافه شده است.

کافی است نگاهی نیز به مواضع دموکراتها پس از این جنایت کنیم که به خاطر نقض قانون و حمله بدون اجازه کنگره که به مثابه اعلام جنگ است، خواستار استیضاح ترامپ شدند.

این موضوع نیز، برگه برنده دیگری برای دموکراتها جهت استیضاح وی است زیرا اتهامات جدیدی از جمله اعلام جنگ بدون موافقت کنگره و خطرناکتر از آن به خطرانداختن زندگی امریکائی ها نیز وجود دارد. در کنارآن باید بر تظاهرات امریکائی ها برای توقف جنگ و استیضاح ترامپ تمرکز کرد.

بیش از 70تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا به دعوت اتحادیه ها و سندیکاهای مختلف و جهت مخالفت با سیاست های جسورانه و بدون حساب و کتاب ترامپ برگزار شد.

گلوله سوم

"رکس تیلرسون " وزیر پیشین امور خارجه امریکا، درباره ترامپ گفته بود وی در سیاست خارجه، کمتر از یک دانش اموز کلاس سوم ابتدایی می داند ، دانش آموز کلاس سوم حتی می داند که جنگ می تواند با سرعت شعله ور شود اما پایان نخواهد یافت و تبعات آن نیز به سرعت از بین نخواهد رفت .

اما بهانه ترامپ برای ترور سردار مبنی بر اینکه برای پایان جنگ بوده ، شاید سرپوشی بر انگیزه ها و مقاصد مشخص امریکائیها باشد اما به معنای اجرایی شدن آن نیست بنابراین هدف قرار دادن شخصیتی چون سردار سلیمانی با آن جایگاه متمایز، نمی تواند با یک بیانیه کاخ سفید پایان یابد و نمی توان ترور وی را با ادعاهایی که جهان از سال 2003 در عراق ،لیبی و سوریه بدان عادت کرده ،توجیه کرد.

توقف جنگ در گوش ندادن توصیه های تیم (ب) است که در صدد کشاندن ترامپ به جنگی است که همه می دانند برنده ای ندارد و امریکا بیشتر از همه زیان می بیند زیرا منافعش در منطقه، اولین و بزرگترین هدف وی است .

توقف جنگ منوط به شناخت و ارزیابی نقش ایران در منطقه است ،توقف جنگ منوط به درک این نکته است که شعله ور کردن این جنگ منطقه را از عراق تا لبنان، سوریه ، فلسطین و یمن منفجر خواهد کرد.

گلوله ای که ترامپ به خودش شلیک کرد ،شعله ور کردن این جنگ است که دو طرف دارد یک طرف نیروهای مسلح هستند که برای دفاع از خود و طرف دیگر نیز به خاطر نگرانی از طرح های مشکوکش در منطقه مبارزه خواهند کرد .

*حسين الموسوي

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها