روایت سی ان ان از «برزخ نظامیان آمریکایی در عراق»

روایت سی ان ان از «برزخ نظامیان آمریکایی در عراق»
دوشنبه 16 دی 1398 - 09:15

فشار انتقاد افکار عمومی جهان به دولت ترامپ نسبت به جنایت ترور سردار سلیمانی از یک سو و اقدام تاریخی پارلمان عراق در تصویب اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور و شکایت عراق از آمریکا به شورای امنیت از سوی دیگر، باعث شد تا سی ان ان در گزارش امروز خود عبارت «نظامیان آمریکایی در برزخ عراق» را استفاده کند.

العالم ـ آمریکا

در دو روز گذشته شبکه تلویزیونی سی ان ان پیشگام کل رسانه های جهانی در پخش مستقیم مراسم تشییع و انجام مصاحبه هایی درارتباط با ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود؛ اجتماعی پرشور که انعکاس آن در سراسر جهان بدون تردید می تواند موج فشار انتقاد افکار عمومی جهان علیه دولت ترامپ را به مراتب تشدید کند.

این رسانه تصویری آمریکایی در پوشش و تحلیل های خبری خود درارتباط با اقدام تروریستی کاخ سفید در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی نگاهی انتقادی داشت و واکنش های انتقادی مقامات و مسئولان آمریکایی و بین المللی را نسبت به این اقدام تروریستی دولت ترامپ پوشش داد.

از سوی دیگر، دولت ترامپ اکنون تحت فشار دولت و مردم عراق برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از این کشور قرار دارد.

پارلمان عراق روز گذشته و دو روز بعد از اقدام تروریستی دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرمانده نیروهای حشدالشعبی عراق در بغداد، با برگزاری جلسه ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

به گزارش ایرنا، رسانه های عراقی عصر روز گذشته در خبری فوری گزارش دادند که پارلمان عراق پس از بررسی پیش نویس قانون اخراج نیروهای آمریکایی، به خروج نیروهای خارجی از این کشور رای مثبت داد.

پارلمان عراق همچنین خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

نمایندگان پارلمان عراق در ادامه خواستار تقدیم شکایت رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت علیه آمریکا شدند؛ اقدامی که فشاری مضاعف بر دولت ترامپ محسوب می شود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (13 دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها