اسماعیل هنیه در گفتگو با العالم:

ما از غزه آمدیم؛ جایی که شهید سلیمانی همواره درکنار آن بود و از آن حمایت می کرد/ حضور باشکوه مردم ایران و عراق در مراسم تشییع شهدا نشان دهنده نفوذ مقاومت در قلب‌هاست

ما از غزه آمدیم؛ جایی که شهید سلیمانی همواره درکنار آن بود و از آن حمایت می کرد/ حضور باشکوه مردم ایران و عراق در مراسم تشییع شهدا نشان دهنده نفوذ مقاومت در قلب‌هاست
دوشنبه 16 دی 1398 - 16:27

اسماعیل هنیه در گفتگو با العالم گفت: ما از سالها پیش با یک نبرد برای ضربه زدن به سطح آگاهی مردم نسبت به مقاومت روبرو شدیم. اما امروز مردم تاکید کردند که در این نبرد پیروز شدند و من گمان می کنم که ما در مرحله آتی شاهد تغییرات بزرگ خواهیم بود.  

العالم - فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه العالم پیرامون نقش سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی در محور مقاومت گفت: شهید قاسم سلیمانی نقشی محوری در حمایت از محور مقاومت فلسطین داشته است و روزی تمام حمایتها و پشتیبانی های او از مقاومت فلسطین در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی از باب ائتلاف راهبردی با مقاومت، به همکاری با مقاومت روی آورد. همچنین همکاری ایشان با مقاومت به این دلیل بوده است که مقاومت فلسطینی نوک پیکان در مقابله با رژیم اشغالگر است که قدس و مسجد الاقصی را اشغال کرده؛ از این رو ما به جمهوری اسلامی ایران آمدیم، ما از غزه آمدیم از جایی که شهید سلیمانی همواره درکنار آن بود و از آن حمایت می کرد و البته ما از جانب مردم غزه و تمام فلسطینی ها برای تسلیت گویی و همدردری و برای وفاداری به خون سرداران شهید آمدیم.

وی با تاکید بر این موضوع که مقاومت همواره با خون شهیدان و خون رهبران مقاومت قدرتمند می شود یادآور شد: خون شهیدان بر پافشاری و توسعه و پیشرفت مقاومت می افزاید تا به اشغالگر اسراییلی و نیز آمریکایی ها ثابت کند که این یک سیاست شکست خورده است و سیاست افراد ضعیف است. آمریکا کشوری قدرتمند است اما زمانی که به شیوه زورگویی روی می آورد و چنین شخصیتی را هدف قرار می دهد، بیانگر آن است که این کشور نیز دچار بحران شده است و نمی تواند اراده خود را بر منطقه تحمیل کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور شد: معامله قرن شکست خورده است و قدس و فلسطین متعلق به ماست و ما به این مسیر ادامه خواهیم داد.

هنیه در پاسخ به این سوال که تشییع باشکوه سردار حاج قاسم سلیمانی حاوی چه پیامی است گفت: حضور باشکوه مردم در شهرهای مختلف ایران و نیز در عراق در مراسم تشییع پیکر شهدا، نشان می دهد که گزینه مقاومت و فرماندهان مقاومت در دلهای مردم جای دارند و این امت در نبرد آگاهی پیروز شده است.

وی تصریح کرد: ما از سالها پیش با یک نبرد برای ضربه زدن به سطح آگاهی مردم نسبت به مقاومت روبرو شدیم. اما امروز مردم تاکید کردند که در این نبرد پیروز شدند و من گمان می کنم که ما در مرحله آتی شاهد تغییرات بزرگ خواهیم بود.

پربیننده ترین خبرها