توکیو:

از نزدیک بر اوضاع خاورمیانه نظارت داریم

از نزدیک بر اوضاع خاورمیانه نظارت داریم
سه شنبه 17 دی 1398 - 11:07

دبیر کابینه و سخنگوی دولت ژاپن ضمن تأکید بر اینکه توکیو در پی ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» از نزدیک بر اوضاع غرب آسیا نظارت دارد گفت که تغییری در برنامه استقرار نیروهای خودپدافند ژاپن در غرب آسیا به وجود نیامده است.

العالم - آسیا

«یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد علیرغم آنکه ژاپن از نزدیک بر اوضاع غرب آسیا نظارت دارد اما تغییری در طرح‌های خود برای استقرار نیروهای خودپدافند در منطقه به منظور تضمین ایمنی کشتی‌های این کشور ایجاد نکرده است.

سوگا در تاریخ جمعه 6 دی ماه اعلام کرد یک فروند کشتی جنگی و دو فروند هواپیمای گشت به منطقه غرب آسیا اعزام می‌کنند و دلیل اتخاذ تصمیم اعزام نیروی نظامی به آب‌های جنوب ایران را محافظت از کشتی‌های تجاری ژاپنی در منطقه عنوان کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، «آبه شینزو» نخستوزیر ژاپن نیز روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانس خبری به مناسبت آغاز سال نو میلادی خواستار گفت‌وگو برای کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا در پی اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفت تن دیگر شد.

آبه شینزو بار نیز دیگر بر برنامه‌های ژاپن برای استقرار نیروهای خودپدافند در غرب آسیا به منظور تضمین ایمنی کشتی‌های این کشور تأکید کرد.

دو ائتلاف دریایی اروپایی و آمریکایی در حالی در خلیج فارس شکل می‌گیرد که خروج ایالات متحده به ریاست «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای با ایران و بازگرداندن تحریم‌های یکجانبه، به همراه برخی گمانه‌زنی‌ها مربوط به اعزام حدود ۱۴۰۰۰ نیروی آمریکایی به منطقه، تنش‌ها در خلیج فارس را به میزان کم‌سابقه‌ای افزایش داده است.

ژاپن، به عنوان یکی از متحدان آمریکا که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد، اما تاکید کرده که بدون پیوستن به ائتلاف آمریکا جهت محافظت از کشتی‌های خود به منطقه نیروی نظامی اعزام می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها