تحلیل روز/

خشم یمنی ها از ترور سردار سلیمانی

خشم یمنی ها از ترور سردار سلیمانی
سه شنبه 17 دی 1398 - 21:49

جنایت آمریکا در عراق و ترور سرداران قاسم سلیمان و ابومهدی المهندس در یمن نیز با خشم گسترده مردمی روبرو شد و می بایست تمام آزادگان جهان در قبال این اقدام خصمانه و تجاوزکارانه موضعی قاطع اتخاذ کنند و به حضور امریکایی ها در منطقه پایان دهند.

العالم ـ یمن

از همان لحظات نخست که خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش اعلام شد، صدور بیانیه ها و انجام فعالیتهایی در یمن در محکومیت این اقدام ترامپ و سیاست آمریکا متوقف نشد. در این بیانیه ها آمده است که اقدام آمریکا در نقض حاکمیت عراق و انجام اقدام جنایتکارانه اش، فقط یک گزینه در پیش روی محور مقاومت قرار می دهد و این گزینه همان یکپارچگی و انسجام بیشتر و انجام اقداماتی در مقابله با خطر امریکایی ها و صیهونیستها و حمایت از آزادگان امت اسلامی و عرب در مبارزه خود علیه استکابار جهانی برای تحقق استقلال و آزادی است.

این نبرد در واقع همان نبرد یمنی ها علیه متجاوزان است که از 5 سال تاکنون ادامه دارد و تمام دلایل و شواهد نشان می دهد که نقش آمریکا در این جنگ در عرصه مدیریت و فراهم کردن تجهیزات نظامی و ارسال اسلحه و کارشناس و حمایتهای لوجستیکی کاملا مشهود است.

یمنی ها اعم از نیروهای رسمی و تشکل های حزبی و سیاسی و محافل مردمی می دانند که این اقدام آمریکایی ها در هدف قرار دادن سپهبد سلیمانی و همراهانش در واقع تلاش برای شکستن اراده محور مقاومت و ضربه زدن به مساله فلسطین است و این مساله را عبدالملک حوثی در بیانیه خود نیز مورد تاکید قرار داد. او توضیح داد که این اقدام خصمانه دشمن در واقع به خاطر نقش محور مقاومت در ناکام کردن توطئه های امریکایی و صهیونیستی است. جنبش انصارالله بر این باور است که ملتهای منطقه به خوبی می دانند که امنیت و ثبات آن در گرو ادامه دادن به طرح آزادی خواهی تا اخراج اشغالگر امریکایی است. دولت نجات ملی و وزارت خارجه نیز اعلام کرد که اقدام امریکا یک ماجراجویی بزرگ است که بر تنش و آشوب خواهد افزود و این اقدام جنایتکارانه نوعی تهدید صلح و امنیت بین المللی به شمار می آید.

مانند دیگر کشورهای عربی و اسلامی، ناراحتی و خشم یمنی ها از فقدان سپهبد سلیمانی به خاطر شخصیت قدرتمند و رهبر گونه ایشان و نقش بزرگشان در مقابله با تروریسم و فداکاری های ایشان در راه کمک به مستضعفان و ضربه زدن به دشمن امریکایی و صهیونیستی است؛ به این دلیل شهادت ایشان به این شکل، بر اصرار و پافشاری هواداران و یارانشان برای ادامه دادن به راه ایشان و فداکاری و مقاومت افزود. و آمریکا می بایست تبعات این جنایت وحشیانه و عواقب سوء آن را متحمل شود و در شعارهایی که یمنی ها در تجمعات خود سر دادند، تاکید شد که برای ابراز وفاداری به شهید سلیمانی و شهید المهندس می بایست از تمام امکانات لازم برای اخراج نیروهای امریکایی از منطقه استفاده شود. همچنین تمام امت اسلامی و عربی حق پاسخ به این جنایت و مقابله با استکبار امریکا را دارند.

علي الذهب

پربیننده ترین خبرها